"שרלי הבדו" בישראל? איום לפוצץ את מערכת "ג'רוזלם פוסט"

העורך סטיב לינדה: "הגיע אליי מייל באנגלית משובשת, לפיו כדי להימנע מפיצוץ המערכת אני מתבקש להביא 2 מיליון דולר לרחוב בן-יהודה, לשים את הכסף במרצדס - אחרת יהרגו את כל משפחתי ויפוצצו את בניין המערכת"

בנין ג'רוזלם פוסט בירושלים / צילום: איל יצהר
בנין ג'רוזלם פוסט בירושלים / צילום: איל יצהר

המשטרה חוקרת איום אנונימי שנשלח אתמול (ד') במייל לעורך הראשי של העיתון באנגלית "ג'רוזלם פוסט", במסגרתו נאמר כי יפגעו בבני משפחתו ויפוצצו את בניין המערכת בירושלים. הבוקר (ה') הגיעו כוחות גדולים של משטרה לעיתון וסרקו אותו, ובשעה זו נמשכת עדיין החקירה סביב העניין.

"בשעה 00:41 הגיע אליי מייל באנגלית משובשת, לפיו כדי להימנע מפיצוץ המערכת אני מתבקש להביא 2 מיליון דולר לכתובת רחוב בן-יהודה, לשים את הכסף במרצדס - אחרת יהרגו את כל בני משפחתי ויפוצצו את בניין המערכת", אמר ל"גלובס" עורך העיתון, סטיב לינדה.

לינדה פנה לסניף המשטרה במגרש הרוסים בירושלים, ושם פתחו בסריקת האזור ובתשאול העובדים שקיבלו את המייל.

בנוסף, נמסר מהעיתון, הגיעו אנשי המחלקת לפשעי אינטרנט כדי לעקוב אחר הדואר האלקטרוני, במאמץ לאתר את מקורו. כמו כן נפרסו במערכת העיתון בירושלים וגם במשרדי העיתון בתל-אביב כוחות משטרה.

לדברי לינדה, " לא ברור אם האיום היה קשור לאירועים בפריז ולטבח במערכת 'שרלי הבדו'".

לינדה הוסיף ואמר כי "אנחנו מתייחסים לאיומים מסוג זה ברצינות רבה, אבל עם זאת, לא ניתן לזה להרתיע אותנו. כעיתון פלורליסטי הנאמן לקוראיו אנו מחויבים לחופש הביטוי ולפרסום מגוון דעות עבור הקוראים שלנו".

רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת "ג'רוזלם פוסט", מסרה כי היא מודה למשטרת ישראל על "הטיפול היסודי והרציני בפרשה".