בנצי ליברמן ביקש לפרוש מתפקידו כמנהל רמ"י

אחר-הצהריים התקיימה פגישה של צמרת רשות מקרקעי ישראל ושר הבינוי אורי אריאל, על רקע ההתפתחויות בפרשת השחיתות לכאורה ברמ"י ■ המועמדים להחליף את ליברמן: עדיאל שמרון או ליאורה טושינסקי

בנצי ליברמן  / צילום: איל יצהר
בנצי ליברמן / צילום: איל יצהר

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, ביקש לפרוש מתפקידו. היום (ה') אחר-הצהריים התקיימה פגישה של צמרת רמ"י ושר הבינוי אורי אריאל, על רקע ההתפתחויות האחרונות בפרשת השחיתות לכאורה ברשות.

על-פי גורמים במשרד הבינוי, ליברמן שוחח בשבועות האחרונים מספר פעמים עם יו"ר מועצת מקרקעי ישראל ושר הבינוי אורי אריאל והודיע על רצונו לפרוש מתפקידו לאחר הבחירות.

עוד על-פי אותם הגורמים, בקשתו של ליברמן הגיע בשל "תחושה של מיצוי כהונתו בתפקיד אחרי קרוב ל-3 שנים, שכללו את הטמעת הרפורמה, שיא שיווקים של כל הזמנים ושורת הסכמי-גג עליהם חתם".

בסביבתו של שר הבינוי מספרים כי השר ביקש ממנהל רמ"י לשקול את החלטתו בשל ההישגים בעבודת הרשות בחודשים האחרונים.

לעומת זאת, יש גורמים במשרד הבינוי שטוענים כי מועד פרסום הידיעה על כוונתו לפרוש מתפקידו קשור לפרשת השחיתות הנחקרת כרגע.

המועמדים להחליף את בנצי ליברמן הם עדיאל שמרון, ראש החטיבה העסקית ברמ"י; או ליאורה טושינסקי, מקורבת לליברמן שמכהנת כרגע כמשנה למנכ"ל, תפקיד שהוא בנה בשבילה.

כאמור, בתום חקירה סמויה שנמשכה כחצי שנה פשטו הבוקר חוקרי יאח"ה על משרדי רשות מקרקעי ישראל בירושלים ועיכבו לחקירה בכיר מאוד ברשות, בחשד כי ביצע עבירות של מירמה והפרת אמונים.

במקביל עיכבה המשטרה לחקירה עורך דין פרטי, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם המפד"ל ונחשב מקורב לבכיר ברמ"י. עורך הדין, ששימש בעבר כמנכ"ל של משרד ממשלתי, הוא כיום חבר הנהלה בחברת בנייה שפעלה מול רשות המקרקעין.

"אני סומך על עבודת גורמי האכיפה והחקירה", אמר השר אריאל, וביקש מהנהלת הרשות לעבוד במרץ על מנת להבטיח את המשך קידום שיווקי הקרקע. השר התייחס גם לבכיר ברמ"י שנחקר, ואמר כי הוא בטוח בחפותו.