בקרוב בת"א: צפו בבית הספר היוקרתי של ילדי פארק צמרת

"גשר שקוף", "כיתה מרחפת" במראה עתידני, מערכות חשמל חכמות ובנייה ירוקה: הצצה לבית הספר "צמרות" שייפתח בקרוב בצמוד למגדלי היוקרה של שכונת פארק צמרת בת"א

בלב שכונת היוקרה מהנוצצות בישראל, פארק צמרות, מוקם בימים אלו בית ספר יסודי לרווחת ילדי השכונה והרחובות הסמוכים בעלות של כ-30 מיליון שקל. ביה"ס יקבל אליו תלמידים חדשים כבר בספטמבר 2016.

בית הספר צמרות יהיה בן 4 קומות על שטח של 12 דונם ושטח בנוי של 4040 מ"ר, הוא יכיל 24 כיתות בלבד, יהיו בו קירות זכוכית כמו במגדלים, בנייה ירוקה שמתבטאת בשימוש בתאורה טבעית, מערכות חשמל חכמות, בידוד תרמי, מערכות מיזוג שישמרו על איכות האוויר, כלומר על "אויר צח".

בחזית הפרויקט מתוכננת "כיתה מרחפת" בצבע אדום שמעניקה לבית הספר מראה עתידני. על מנת להגיע אל הכיתה יעברו התלמידים בגשר שקוף שיעבור בין שני קירות. המסך של המבנה וחדר המורים יזכה לחצר פרטית שתופרד משטח החצר של התלמידים שבחלקה הגדול תכלול פארק עשיר בצמחייה.

השאלה היא האם היה מוקם בית ספר בסדר גודל דומה ובתקציבים דומים גם בשכונה אחרת בת"א, נאמר בדרומה של העיר, שהאוכלוסיה בה פחות אמידה. התשובה לדעתנו ברורה. שקיפות, אמרנו, לא?