תגובה לא דיפלומטית

נגד תופעה כמו בהאג לא מספיק דיבורים. מה עם לפרוש מהאו"ם?

בנימין נתניהו נושא נאום בעצרת הכללית של האו"ם /  צילום: אבי אוחיון לע"מ
בנימין נתניהו נושא נאום בעצרת הכללית של האו"ם / צילום: אבי אוחיון לע"מ

התייחסות בית הדין הבינלאומי בהאג לכל דבר שהוא ישראלי (יהודי?) מזכירה את בית הדין של האינקיויזיציה. לא במובן הדתי, אלא בהקשר של הנטייה לעשות פוליטיקה במקום משפט. דאע"ש כורתים ראשים, חמאס מפוצץ מתאבדים, אסד טובח בבני עמו, באפריקה משמידים שבטים שלמים, ו"בית הדין" עוסק בישראל והפלסטינים.

בוודאי שבאזור שלנו נעשים דברים לא ראויים. רובם באים מאלה המגישים נגדנו תביעות. יש כאן סכסוך רב שנים שלפלסטינים, ולערבים בכלל, יש חלק לא קטן, אולי מכריע, בהתפתחותו וקיומו.

אף אחד פה לא הורג "חפים מפשע" או מתנכל ל"אזרחים". כל מה שצריך זה לראות את "האזרחים החפים מפשע" בתהלוכות שלהם קוראים להשמדת היהודים וישראל, כדי להבין ש"חפים מפשע" זה ביטוי שכמעט אינו רלוונטי בעולם המוסלמי. לא כל מי שאינו נושא קלצ'ניקוב הוא חף מפשע.

מה האירופים אוהבים אצלם?

איך קרה שאירופה תומכת בצד הערבי? מה בדיוק הם אוהבים אצלם? את הקנאות? את העוני? את הפרימיטיביות? את הברוטאליות? את הבורות?

אז כן, אני מבין, "לא כולם כאלה". אבל יש רבים מאוד שהם כן כאלה, והאחרים תומכים בהם, באופן אקטיבי או פסיבי. מכיוון שכך מותר לומר ש"כולם כאלה". אתם יודעים מה, אני מוכן להתפשר על "כמעט כולם כאלה".

מה אצל המוסלמים מדבר אל האירופים האמורים להיות נאורים? אלא אם כן אומרים שזה לא עניין של אהבת המוסלמים, אלא של שנאת יהודים. קשה מאוד לאתר סיבה אפשרית אחרת. מכל מקום, זו עובדה. אפריקה, אירופה, חלק מדרום אמריקה, אלה הפכו גופים בילאומיים לגופים לאומניים המשרתים את האסלאם.

תופעה רגשית, לא הגיונית

מדובר בתופעה שהיא לא הגיונית, אלא רגשית. נגד תופעה כזאת לא מספיק דיבורים ונאומים, אפילו מצוחצחים כמו אלה של ראש הממשלה. צריך לעשות. מה לעשות? לנקוט בצעדים שיטרידו את העולם הצבוע והמתחסד. משהו שיזעזע את דעת הקהל העולמית.

לפרוש מהאו"ם? לפרוש בהתחלה מכמה ועדות? אולי, לא יודע. בשביל זה יש יועצים ומומחים ומקבלי החלטות. מה שאני יודע זה שהדרך הנכונה היא לנקוט בצעדים שיבהירו שאנחנו לא מוכנים להשתתף במשחקים אלה. שאנחנו לא נשב בגופים מוטים באופן בוטה נגדנו; שאנחנו לא נהיה נערי השעשועים של מדינות תועות דרך במכוון.

הדבר הכי שלילי

אין טעם להגיב כמנהג הדיפלומטים. אני מאמין שצעד לא דיפלומטי כמו פרישה מהאו"ם, או חלק ממוסדותיו, יכול להיות אפקטיבי.

בוודאי יהיו שיאמרו כי לצעד כזה יכולו להיות השלכות שליליות. בטוח שיש. אבל הדבר הכי שלילי ומסוכן זה להמשיך במצב הנוכחי המוביל אל סוף לא טוב.