טדי שגיא במו"מ לרכוש את בית ליסין ב-268 מ' ש'

המוכרים: משפחת רחמים וחברת אזורים המחזיקות כל אחת במחצית הזכויות במתחם הסמוך לכיכר המדינה בתל-אביב, שמיועד להקמת מגדל מגורים יוקרתי בן 27 קומות

בית ליסין / צילום: תמר מצפי
בית ליסין / צילום: תמר מצפי

המיליארדר טדי שגיא ממשיך במסע רכישות הנדל"ן בתל אביב: ל"גלובס" נודע כי קבוצת טדי שגיא מנהלת מגעים מתקדמים עם בעלי מתחם בית ליסין בתל אביב, משפחת רחמים וחברת אזורים המחזיקות כל אחת במחצית הזכויות במתחם, תמורת 268 מיליון שקל. המתחם, הסמוך לכיכר המדינה, מיועד להקמת מגדל מגורים יוקרתי בן 27 קומות.

את מתחם בית ליסין, ברחוב ויצמן 34-30 מכרה ההסתדרות בשנת 2000 לקבוצת משקיעים פרטיים תמורת 14.2 מיליון דולר. המתחם כולל שני מבנים נמוכים, בית ליסין ובית המלין הכוללים שטחי מסחר ומשרדים המושכרים לעסקים שונים, ובהם בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי ורשת רולדין. בנוסף, כולל המתחם זכויות למגדל מגורים בן 27 קומות בשטח עיקרי של 8,800 מ"ר נוסף על שטחי שירות ומרתפי חניה.

באוקטובר 2010 קיבלה תוכנית בניין העיר שתכנן האדריכל משה צור להקמת מגדל המגורים תוקף. התוכנית מאפשרת הקמת 83 דירות מגורים, אך על פי הערכות במגדל יוקמו 59 דירות בלבד, בשטח גדול יותר.

לאורך השנים ניהלו כמה חברות נדל"ן מגעים לרכישת המתחם, או חלקו, אך אלה לא הבשילו בשל כמה מכשולים, שבשנתיים האחרונות באו על פתרונם. הבעיה העיקרית היתה קרן התקשורת של משרד הביטחון אשר עברה בסמוך למגרש, והטילה עליו מגבלת גובה. בחודש ספטמבר 2012, נחתם הסכם בין משרד הביטחון לעיריות תל אביב ונתניה, על פיו הקרן תוסט ממסלולה הקיים, דבר שיאפשר בניית אלפי דירות שבנייתן הוקפאה בשל המגבלה, ובהן הדירות בפרויקט בית ליסין.

בנוסף, מחלוקת בין בעלי הקרקע לעיריית תל אביב בנושא גובה היטל ההשבחה הסתיים כאשר הסכום לתשלום הופחת משמעותית, ואילו החשש מתביעות פיצויים מצידם של בעלי נכסים הגובלים בתוכנית, הוסר לאחר שהמועד להגשת התביעות בטווח שלוש שנים לאחר מתן תוקף לתוכנית, חלף בסוף 2013.

מחברת אזורים נמסר כי היא לא מאשרת ולא מכחישה את הידיעה. שאול רחמים, מבעלי הקרקע, העדיף שלא להתייחס, ומקבוצת טדי שגיא לא נמסרה תגובה.