ביה"ד לעבודה לטייסי אל-על: הפסיקו מיד את השיבושים

הורה להסתדרות ולנציגות העובדים לבטל כל הוראה ארגונית שנתנו לטייסי אל-על לשבש את הטיסות, לרבות בדרך של חוסר היענות ואי-זמינות ■ "התמונה המצטיירת היא של עיצומים שנועדו להפעיל לחץ על ההנהלה"

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נעתר אתמול (ג') לבקשת חברת אל-על, והוציא צווים זמניים המורים להסתדרות, לנציגות העובדים ולנציגי הטייסים לבטל כל הוראה ארגונית שנתנו לטייסי אל-על לשבש את טיסותיה, לרבות בדרך של חוסר היענות ואי-זמינות.

בכך קיבל בית הדין את טענות אל-על וקבע כי אין הטייסים רשאים לעשות דין לעצמם: "כך נכון לגבי כל קבוצת עובדים מאורגנת, ונכון שבעתיים שעה שמדובר בקבוצת עובדים, שגם אם נכונה טענתה שתנאי העסקתה אינם 'מרקיעי שחקים', הרי שדומה שאין ספק שהיא ניצבת בראש הפירמידה".

בית הדין הורה להסתדרות, לנציגות העובדים ולנציגי הטייסים לוודא את קיומו של שקט תעשייתי מוחלט ועבודה מלאה ותקינה, ואסר על כל אחד ואחד מטייסי החברה להשתתף בעיצומים.

עוד נאמר בהחלטה כי התמונה הכוללת המצטיירת היא תמונה ברורה של עיצומים המיועדים להפעיל לחץ על ההנהלה.

בעקבות החלטת בית הדין הוציא מנכ"ל אל-על, דוד מימון, איגרת לכל הטייסים ובה דגשים מפסק הדין. מימון קרא לכל הטייסים לקיים את הפסיקה במלואה ולפעול בשיתוף עם שאר גורמי החברה לקיומן של טיסות סדירות, לטובת הנוסעים ועובדי החברה.

הטייסים, מצידם, טוענים שוב ושוב כי הם אינם נוקטים בעיצומים מכוונים, וכי מדובר "במחסור חמור, אמיתי ומטריד של טייסים".