eBay מפטרת 2,400 עובדים בעולם - האם גם בישראל?

"בהתאם לעדכון שניתן במסגרת דיווח התוצאות העסקיות של הרבעון הרביעי של 2014, אנו מתכננים להפחית בכוח-האדם שלנו בכ-2,400 משרות מסך כוח-האדם שלנו ברחבי העולם"

ענקית הקמעונאות המקוונת eBay פרסמה אמש (ד') את הדוחות הכספיים לשנת 2014 ולרבעון הרביעי של השנה שחלפה. בין דיווח על עלייה ברווחים ובהכנסות, הנושא הדרמטי יותר הגיע דווקא מכיוון כוח-האדם של החברה. eBay הודיעה כי היא מתכננת לפטר 2,400 עובדים ברחבי העולם, שמהווים כ-7% מסך כוח-האדם בחברה.

"בהתאם לעדכון שניתן במסגרת דיווח התוצאות העסקיות של הרבעון הרביעי של 2014, אנו מתכננים להפחית בכוח-האדם שלנו בכ-2,400 משרות מסך כוח-האדם שלנו ברחבי העולם", נמסר בתגובה מ-eBay.

ב-eBay ישראל סירבו להתייחס לאפשרות שסכנת הפיטורים מרחפת גם מעל לראשם של 350 עובדי החברה בישראל.

פיטורי העובדים באים על רקע צעדי התייעלות שמתכנן להוביל מנכ"ל eBay העולמית, ג'ון דונהיו, וזאת לקראת הפיצול המתקרב מענקית התשלומים פייפאל. המהלך צפוי לצאת לפועל לדרך במחצית השנה והוא יביא גם לסוף דרכו של דונהו בחברה.

"כשהסתכלנו על חמש השנים הבאות, הבנו שהסביבה התחרותית של המסחר והתשלומים יעברו שינויים מהותיים", אמר אז דונהו בראיון לרשת CNBC. "זה יוצר סט חדש של אפשרויות ואתגרים לשתי החברות ואנחנו מאמינים שמתן עצמאות תפעולית לשתי החברות יאפשר להם פוקוס, גמישות אסטרטגית ואת היכולת לזוז מהר יותר בסביבה משתנה".