חיים רמון: "בואי להפועל היה אחת הטעויות הקשות בימי חיי"

בעלי הפועל ת"א מפרסם באתר הרשמי של המועדון רשימה ארוכה שסוקרת את דרכו; על האוהדים הבריונים: "לכו הקימו לכם קבוצת הפועל חדשה בליגה נמוכה. קראו לה הפועל אינטרנציונל ת"א"; על ברקוביץ': "הודיע לי שהוא מתפטר בשפה וולגרית וגסה"

חיים רמון / צלם: תמר מצפי
חיים רמון / צלם: תמר מצפי

חיים רמון, בעלי הפועל ת"א, התייחס היום (ו') באריכות רבה למצב המועדון. תחת רשימה אותה פרסם באתר הרשמי של המועדון ונקראת "900 הימים שלי עם הפועל", סוקר רמון את הדרך שעבר מרגע החלטתו לרכוש את המועדון מידי אלי טביב, הוא מספר על האוהדים האמידים שהבטיחו להשקיע ונעלמו, תוקף את אוהדי הקבוצה 'הבריונים', את הסיבה לפיטוריו של איל ברקוביץ', ומתאר את הניסיונות הכושלים שלו למכור את המועדון.

רמון מתאר את הקשיים הכלכליים שהחלו כבר בעונה הראשונה לבואו, ורומז שכבר אז ידע שהגעתו להפועל היתה טעות קשה. "לפני פתיחת הליגה היה צריך להעביר את הקבוצה בבקרה התקציבית. הבקרה ביקשה להביא ערבויות על סך 3.5 מיליון שקל. פניתי לעמותה ולמספר אנשים וביקשתי שכל אחד מהם ייקח התחייבות של חצי מיליון שקל. מדובר באוהדים אמידים מאוד, אבל איש מהם לא היה מוכן לסייע. עמדתי בפני שוקת שבורה, הבנתי שאני במלכוד: או שאני מביא את הכסף, או שהפועל לא נרשמת לאירופה, מודחת מהמפעל ובקיצור - מתפרקת, או שאני מביא צ'ק מכיסי. בסופו של דבר, הבאתי צ'ק מכיסי למשרדי הבקרה התקציבית. שם שאלו אותי: 'תגיד, השתגעת? אתה תעמוד בזה?' עניתי בביטחון חסר כל בסיס ש'מעולם צ'ק שלי לא חזר וגם זה לא יחזור'. בתוכי כבר ידעתי, שבואי להפועל היה אחת הטעויות הקשות בימי חיי, שהייתי צריך לתת לקבוצה להתפרק ושאני לבד בעניין. לא ראיתי לידי מישהו שאוכל לסמוך עליו פרט למני ויצמן שיסייע בידי (באותה העת עוד לא הכרתי את עידו חג'ג', שסייע לי מאוד)".

על אוהדי הקבוצה 'הבריונים' כתב רמון: "לצערי הרב סובלת הפועל בשנים האחרונות מתופעה קשה הפוגעת קשות בדמותו ובמהותו של המועדון וביכולתו להתקיים. חבורת ביריונים אלימה, שבראשה עומדת קבוצה שאימצה לעצמה סמלים בולשביקיים והנפת דגלי שטן, מגבירה את השפעתה השלילית ומגדילה את הנזקים החמורים, הישירים והעקיפים, הנגרמים למועדון. החבורה לא בוחלת בהסתה פרועה, מפיצה שקרים כנגד בעלי המועדון לדורותיהם, הנהלות הקבוצה לדורותיהן, ומאמני הקבוצה לדורותיהם (למעט אולי גוטמן). הכת הזאת אימצה לעצמה את האמירה, שהפועל ת"א מייצגת את הפועל ולא את ישראל. אותה חבורה אחראית לשירים מבחילים ושרה שירים המבזים את זכרון השואה. החבורה מפעילה טרור ואלימות כנגד אוהדים המביאים את דגל ישראל לבלומפילד. היא פועלת באלימות כנגד אוהדים המוחים נגדה. זה מכבר הם שמו עצמם מעל הקבוצה, ולמעשה הם אינם מייצגים את הפועל אלא רק את האינטרסים ואת היצרים שלהם. לא במקרה הם עומדים בקשרים עם קבוצות אוהדים קיצוניות באירופה, שהמועדונים ביבשת נלחמים בהם מלחמת חורמה. זו אינה הפועל ת"א שמאות אלפי אוהדי הפועל ואני מכירים. מדובר בחבורה קטנה של כמה מאות ספורות של אנשים, שבעטיים הפועל היא אורחת קבועה בבתי הדין של ההתאחדות וסופגת עונשים כבדים הפוגעים בקבוצה ספורטיבית, תדמיתית וכלכלית.

"כאוהד הפועל במשך 60 שנה אני מבקש מכם, הרפו מהקבוצה, לכו הקימו לכם קבוצת 'הפועל' חדשה בליגה נמוכה. קראו לה הפועל אינטרנציונל ת"א, ושם תוכלו לשיר את שירי הזוועה שלכם, להניף את שלטי השטן, לומר שאתם מייצגים רק את הפועל. לקרוע דגלי ישראל, ולנהל קבוצה שתדשדש בליגות הנמוכות, כי אין לכם יכולת אמיתית לגייס כסף אפילו לליגה לאומית, ותאפשרו לנו לחזור להפועל הישנה והטובה. אז יהיו מי שירצו לרכוש את הקבוצה ולהשקיע בה מיליונים רבים, מבלי שיהיו בני ערובה שלכם, בלי שתארגנו הפגנות מתחת לבתיהם ומבלי שתפעילו טרור על בעלים, הנהלות אוהדים ומאמנים".

בעניין איל ברקוביץ', מתאר רמון את השתלשלות האירועים שהביאה להתפטרותו של המנג'ר השבוע: "בשבועות האחרונים הופעל עלי לחץ כבד לפטר את איל ברקוביץ'. אמרתי לכולם: 'תשכחו מזה'. המשכתי לעמוד כחומה בצורה מאחוריו. זימנתי את אייל לפני כחודש לשיחה ודרשתי ממנו בכל תוקף, שיחדל להתראיין ולהדליף. לצערי, זה לא קרה וההדלפות נמשכו עוד ועוד... לפני כחודש החלו היחסים בין איל והמאמן אסי דומב להתערער. אייל השמיע באוזניי ביקורת מקצועית ואישית חריפה מאוד על אסי דומב. אמרתי לו, שבצד המהותי אני מסכים איתו בהחלט, ואם הוא יחליט לפטר אותו, הוא יקבל גיבוי מלא. איל, למרות הביקורת, החליט לתת עוד ועוד הזדמנויות לאסי. חשבתי שהוא טועה, אבל אמרתי: 'אתה המנהל המקצועי ורק אתה תקבע אם אסי יישאר או לא'. לאחר המשחק עם בית"ר ביום שני השבוע, צלצל אליי איל ואמר שהוא רוצה לפטר את אסי. אמרתי לו: 'זו זכותך המלאה ואני אגבה אותך. למחרת היום אטפל בעניין ואודיע למספר אנשים שאינני חושב שהם צריכים לקרוא על כך בעיתון'.... השבעתי אותו, שאם העניין ידלוף, אראה זאת בחומרה רבה. בבוקר, עוד לפני שהספקתי להתחיל לפעול, פורסמה הכוונה לפטר את אסי באתר הבית של איל. טלפנתי לאיל ואמרתי לו שאני רואה בכך הפרת אמון חמורה. לאחר מספר דקות הוא הודיע לי שהוא מתפטר בשפה וולגרית וגסה, שיש בה להעיד על המשתמש בה יותר מכל".

את הרשימה מסיים רמון במלים הבאות: "הפועל ת"א היא מותג גדול בכדורגל הישראלי ובעל מסורת מפוארת, אני משוכנע שבסופו של דבר, למרות הכל, נצליח להחזיק מעמד ויגיע רוכש רציני ואמיתי. לכן, אני פונה למאות אלפי אוהדי הפועל ברחבי הארץ, שאוהבים את הקבוצה, דואגים לה וחרדים לעתידה: עד שיבוא הבעלים החדש, התעוררו ואל תתנו לי להמשיך להתמודד לבדי עם מצוקות הקבוצה האהובה על כולנו, כי זו הופכת להיות משימה בלתי אפשרית גם עבורי".