הפיגוע הגרעיני של נתניהו

אפילו ב"פוקס" שואלים: "נתניהו חושב שהאמריקאים מטומטמים?"

רבותיי, פיגוע. לא פחות, אולי יותר. זה מה שנתניהו עשה לנו עם הנאום בקונגרס. למה יותר? הפיגוע הרגיל הורג אנשים וגורם נזק לרכוש. מה שנתניהו עשה זה נזק סביבתי, למדינה כולה. פעם היו קוראים לזה "בכייה לדורות". כי לא משנה מי יהיה ראש הממשלה הבא, ומי ייבחר אחרי אובמה, המעשה הזה נרשם על שמה של מדינת ישראל. ולא בקלות הוא יימחק, אם בכלל. והעונש יבוא, בצורה כזאת או אחרת, והוא יכאב לכולנו. בבחינת מנהיג אכל בוסר, ושיני האזרחים תקהינה.

נתניהו משנן לנו כל השנים שהוא שומר על ביטחון המדינה. היו שנים שבהן הוא אכן עשה זאת, כמו ראשי ממשלה לפניו. זה תפקידם. אבל לאחרונה קרה משהו לנתניהו. הסקרים, הביקורת, החשש שהפעם הוא באמת עלול לאבד את שלטונו - נראה שזו מחשבה בלתי נסבלת עבורו. וכדי שלא תתגשם, הוא מוכן לעשות (כמעט?) הכול.

חפשו את שלדון?

העובדה שנתניהו בחר בדרכי עקלתון כדי לעבוד על נשיא ארה"ב, המעצמה שבלעדיה אין לנו מדינה, לא צריכה להפתיע. כבר למדנו שבמקום שבו אפשר ללכת ישר או עקום, נתניהו מעדיף את העקימות. כך בחייו הפרטיים, כך בהתנהלותו הפוליטית, ועכשיו כך גם בשיקולים מדיניים וביטחוניים. הוא הולך לדבר אל הקונגרס בעניין איראן? אחרי שהם, כולם, שמעו את דעותיו (החשובות) מאות פעמים? אפילו רשת הטלוויזיה האמריקאית "פוקס" שאלה אתמול: "האם ראש ממשלת ישראל חושב שאנחנו, האמריקאים, מטומטמים?". פוקס, רבותיי, הפטרונים התקשורתיים של המפלגה הרפובליקאית, שרקחה את הקנוניה יחד עם ראש הממשלה ואנשיו (שלדון אדלסון?). עד כדי כך זה חיוני שצריך להשפיל את הנשיא קבל עולם? עד כדי כך שמקריבים את האינטרסים החיוניים ביותר של המדינה? נתניהו בא להזהיר מפני הגרעין האיראני כביכול, בתוך כך הוא עצמו הטיל פצצה גרעינית פוליטית על הנשיא ועלינו, מדינת ישראל.

הדרך, לא המסר

הבעיה אינה כמובן המסר, אלא הדרך. כשלעצמי, אני חושב שנתניהו נוהג נכון כאשר הוא לא מניח לנושא האיראני. אבל ככה בונים התנגדות לאיראן? על ידי העלבה בוטה לאדם ולתפקיד שאותו באים לשכנע? לאף אחד אין ספק שהנאום של נתניהו יהיה מרשים, אבל צריך כבר להפסיק להיות אטומים. אדם שיודע לנאום יפה אינו בהכרח גם אדם שיודע להנהיג. דומה שנתניהו מהווה הוכחה ברורה לכך.

אל תבטל, ביבי

שמעתי שמציעים לביבי לבטל את הביקור. אני מקווה שהוא לא יעשה זאת, כי ביטול עוד עלול לעזור לו בבחירות. ומבחינת הנזק שנגרם, זה כבר לא ממש ישנה.