ההתאחדות לכדורגל נגד מכבי נתניה: "הבקשה בעניין אריאל הרוש תמוהה"

הוועדה למעמד השחקן דחתה את בקשת נתניה לשתף את השוער, לאחר שלא העבירה דמי השבחה בסך 450 אלף ש' לבית"ר י-ם; רק שבינתיים, אותה בית"ר עדיין לא שילמה להרוש את החוב שלה

אריאל הרוש / צלם: שלומי יוסף
אריאל הרוש / צלם: שלומי יוסף

הוועדה למעמד השחקן של ההתאחדות לכדורגל דחתה הבוקר (ב') את בקשתה של מכבי נתניה לשתף את אריאל הרוש במשחק הליגה של הקבוצה הערב (20:15) מול בית"ר ירושלים. כזכור, קבעה הוועדה כי נתניה, שהחתימה הקיץ את השוער - צריכה לשלם לבית"ר (המועדון בו גדל ושיחק הרוש עד תום העונה הקודמת) דמי השבחה בסך 450 אלף שקל, עד ה-25 בינואר, מועד שכבר חלף.

הבעיות הכלכליות החריפות בנתניה בחודשים האחרונים מנעו את העברת התשלום לבית"ר, ולמרות ניסיונות בימים האחרונים של בעלי המועדונים, אלי שגב ואלי טביב, להגיע לפשרה בנושא - הרי שזו לא הבשילה.

המשמעות: נתניה תעלה היום בהרכב עם שוער המשנה שלה, שניר דורי; המשמעות היותר נרחבת: רישומו של הרוש בנתניה צפוי להתבטל, והוא יהפוך לשחקן חופשי. ככזה, הרוש יוכל כעת לחתום בכל קבוצה, בכל עת (ללא קשר לסגירת חלון ההעברות החורפי). במידה ומועדון ישראלי ירצה להחתים אותו - הרי שהוא זה שיצטרך לשלם לבית"ר את דמי ההשבחה בסך 450 אלף שקל; במידה והרוש ימצא מקום עבודה חדש בחו"ל - בית"ר "תפסיד" את התשלום הנ"ל.

"בקשתה של נתניה תמוהה, שלא לומר לא ראויה", נכתב בהחלטה של הוועדה למעמד השחקן. "ההחלטה בעניין השחקן ניתנה כבר לפני למעלה מחודשיים וחצי, והייתה שהות ניכרת למכבי נתניה להגיש בקשה זו לפני שבועות רבים, באשר מצבה הכלכלי הבעייתי ידוע לקברניטיה". עוד הוסיפו הדיינים יעקב סנדלר, אורי אפק ואשר שור, כי "נתניה לא מציינת בבקשתה כי בכוונתה לשלם את הפיצוי המצויין בהחלטתנו, או כי הגיעה להסכם עם בית"ר ירושלים על דחיית מועד התשלום".

בוועדה למעמד השחקן ציינו גם כי "ראוי שהחלטות מוסדות ההתאחדות יקויימו על-ידי הקבוצות", אך יש להזכיר כי לא רק נתניה, אלא גם בית"ר - לא מקיימת עדיין פסק דין של ההתאחדות הנוגע להרוש - פיצויים של למעלה מ-800 אלף שקל שקבע המוסד לבוררות כי צריכה הקבוצה לשלם לשוער.