לא מתרגשים מיוון: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות

דרמה ביוון: מפלגת השמאל סיריזה, שאיימה לפרוש מגוש האירו, זכתה אתמול בבחירות ■ מיקרוסופט צפויה לרשום רווח נקי של 71 סנט למניה על הכנסות של 26.3 מיליארד ד'

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות קלות, על רקע תוצאות הבחירות ביוון שהצביעו על זכייתה של מפלגת השמאל סיריזה ולאחר נעילה חיובית בבורסות אירופה. הסוחרים מתמקדים בעיקר בעונת הדוחות הנמצאת בעיצומה ובפגישת הפד בהמשך השבוע, כמו גם בסופה הגדולה שצפויה להגיע לחוף המזרחי של ארה"ב.

ביום שישי ננעלו המדדים המרכזיים בוול סטריט במגמה מעורבת כאשר בסיכום שבועי המדדים סיימו בירוק. מדד ה-S&P 500 טיפס בשבוע החולף ב-1.6%, הדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.9% ואילו הנאסד"ק עלה ב-2.7%.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס ציין היום כי "שבוע המסחר צפוי להיפתח ברקע לחששות מפני זעזוע נוסף בגוש האירו בעקבות הבחירות ביוון אשר עלולות לסלול את דרכה של יוון מחוץ לגוש היורו. בפועל תוכנית ההרחבה הכמותית אשר הוכרזה באירופה בשבוע שעבר צפויה לאזן את גורמי הלחץ היווני ואף להמריץ את השווקים בטווח הבינוני. מנגד הכלכלה האמריקאית מציעה תחזית צמיחה מעודדת ובכך שומרת על אטרקטיביות השווקים בארה"ב, למרות התוכנית האירופאית".

דרמה ביוון. מפלגת השמאל הקיצוני סיריזה זכתה בכ-36% מקולות הבוחרים בבחירות שהתקיימו אתמול ועתידה לקבל 148 מושבים בפרלמנט היווני המכיל 300 מושבים. תוצאות הבחירות מדאיגות במיוחד את מנהיגי גוש האירו והבנק המרכזי האירופי שכן יו"ר המפלגה אלכסיס ציפריס, הכריז כי בכוונתו לבטל את מדיניות הצנע ולבצע "תספורת" לנושים של יוון. הוא אף איים בעבר לפרוש מגוש האירו אם המדינות לא יענו לדרישותיו. (לסיפור המלא)

ציפריס לא המתין זמן רב וכבר היום חתם על הסכם קואליציוני עם שותפה מפתיעה במיוחד - מפלגת הימין "היוונים העצמאים", שמתנגדת אף היא למדיניות הצנע. כעת, מנהיגי גוש האירו דרוכים לראות כיצד הממשלה החדשה שתקום תפעל בנושאיםפ הבוערים והאם ציפריס יממש את כוונותיו.

גם הסופה בארה"ב במוקד תשומת הלב. ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאסיו הזהיר אתמול כי "זו עלולה להיות סופה בקנה מידה היסטורי", לקראת הסערה שצפויה להכות בימים הקרובים בחופה המזרחי של ארה"ב ולצבוע את ניו יורק, פילדלפיה ומיין בלבן. אלפי טיסות כבר בוטלו, עוד לפני שפתית שלג אחד ירד על הקרקע.

דה-בלאסיו ביקש מהתושבים לצאת היום מוקדם ככל האפשר חזרה לבתיהם מעבודתם ולהימנע מנסיעה בשעות העומס. התושבים בערים במזרח היבשת כבר נערכים, ובחנויות נראים טורים ארוכים של קונים המצטיידים במצרכים למקרה שהתרחיש הגרוע ביותר יתממש.

מיקרוסופט תעקוף התחזיות?

היום לאחר נעילת המסחר תפרסם מיקרוסופט את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2014. לפי התחזיות היא תרשום רווח נקי של 71 סנט למניה על הכנסות של 26.3 מיליארד דולר.

טקסס אינסטרומנטס צפויה לדווח על רווח נקי של 69 סנט למניה על הכנסות של 3.27 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2014.

IBM מכחישה את הדיווחים על פיטורי הענק בחברה ומציינת כי אמנם יתרחשו פיטורים, אולם הם יהיו בהיקף נמוך בהרבה מכפי שדווח. על פי דיווח מהיום ב"פורבס", החברה תפטר 26% מכוח העבודה העולמי שלה - 112 אלף עובדים.

מניית טבע בולטת במסחר ברקע להמלצת מכירה שהעניק לה בית השקעות בלונדון. האנליסטים לואיס פירסון ואליסטר קמפל מבית ההשקעות Berenberg מעריכים שחברות הביטוח יחייבו חולי טרשת נפוצה לעבור מהקופקסון של טבע לגרסה הגנרית שתושק ככל הנראה בסוף השנה. (לסיפור המלא)

אנליסט הביומד ג'ייסון קולברט מבית ההשקעות מקסים צופה שמניית חברת תאי הגזע הישראלית-אמריקנית בריינסטורם , תזנק במהלך 2015 בלמעלה מ-250% וקובע לה מחיר מטרה של 14 דולר.

מחר יפרסמו דוחות אפל ויאהו וביום חמישי גוגל ועליבאבא .