מח"ש: נהפוך את המשטרה למקום בטוח עבור שוטרות צעירות

ראש מח"ש, המופקדת על חקירות 6 ניצבי המשטרה החשודים בביצוע העבירות: "אנחנו חסידים של האימרה 'עשו אהבה - לא מלחמה', אבל אין בין הסיפורים שמגיעים אלינו לבין אהבה דבר וחצי דבר"

אורי כרמל / צילום: תמר מצפי
אורי כרמל / צילום: תמר מצפי

"הלחץ הקיים במשטרת ישראל כתוצאה מהתקיימותן של מערכות יחסים פסולות הנגועות בכפייה ובניצול יחסי מרות, הפוגעות הן בנשים צעירות וזוטרות והן במרקם הארגוני, מאיים למוטט את הסכר ולהפילו. כשסכר זה יקרוס, והוא בשלבי קריסה מתקדמים, תהפוך סביבת העבודה במשטרה עבור שוטרות צעירות, לבטוחה, איכותית ונקיה מהטרדות מיניות ומתופעה של ניצול מרות ביחסים שבינו לבינה" - כך אמר היום (ג') ראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אורי כרמל, באירוע הסיכום השנתי המסורתי של המחלקה המופקדת על חקירות 6 ניצבי המשטרה החשודים בביצוע עבירות מין.

לדברי כרמל, היום יודע כל קצין ומפקד במשטרה ויודעת כל שוטרת כי די במכתב אנונימי למח"ש כדי להתניע מהלך של בדיקה וחקירה, גם נגד ניצב רב-עוצמה. "מח"ש לא תשקוט עד לפיצוח החקירה והגעה לחקר האמת.. מפקדים בכירים המזומנים לחקירה במח"ש - אינם שבים עוד לשגרת יומם, וזו עובדה", אמר כרמל.

לדבריו, "אין לי ספק שכיום מחלחלת במשטרה בכלל, ובקרב הפיקוד הבכיר בפרט - הכרה ברורה כי ישנם גבולות אסורים בכל הנוגע ליחסי מפקד-פקודה, יחסים שהמשפט מתייחס אליהם כנגועים בסכנת גלישה ל'מדרון חלקלק' של ניצול יחסי מרות, שהמשפט רואה אותם כנגועים בפוטנציאל של התנהלות בניגוד עניינים מצדו של המפקד, ולסכנת השחתה של שוטרות צעירות וניתובן למערכת יחסים לא שוויונית, המבוססת על מתכונת של 'תני וקחי'.

"כל זאת על חשבון משאבי המשטרה, תוך זיהום טוהר הליך קבלת ההחלטות, ופגיעה חמורה באמון השוטרים במפקדים, ובאמון הציבור במשטרה כולה", לדבריו.

כרמל ציין כי "למען הסר ספק, אציין כי אנחנו במח"ש מאמינים גדולים באהבה, וחסידים של האימרה: 'עשו אהבה - לא מלחמה'. ברם, למיטב הבנתנו, אין בין הסיפורים שמגיעים אלינו למחלקה לבין רומן או מעשה אהבה שבינו לבינה, דבר וחצי דבר".