הותר לפרסום: עובד יחזקאל חשוד בעבירות שוחד ומירמה

יחזקאל, מזכיר הממשלה בממשלת אולמרט, הוא בעל המשרד לייעוץ אסטרטגי שעוכב לחקירה באזהרה שלשום ושוהה מאז במעצר-בית ■ חשודה נוספת ששמה הותר לפרסום: איילת אזולאי, ראש לשכת בן-אליעזר לשעבר

הותר לפרסום: עובד יחזקאל, מזכיר הממשלה בתקופת ראש הממשלה אהוד אולמרט, הוא בעל המשרד לייעוץ אסטרטגי החשוד בביצוע עבירות שוחד ומירמה, שעוכב לחקירה באזהרה שלשום (ב') ושוהה מאז במעצר-בית, זאת במסגרת הפרשה שנקשרה למפלגת "ישראל ביתנו".

לפי החשד של היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, יחזקאל קיבל כספים מתוך תקציבים שהוקצו לפרויקט משותף של מספר עמותות, בתמורה להעסקת חברת יחסי ציבור ספציפית לטובת הפרויקט, זאת מבלי שהעמותות מודעות ל"גזירת הקופון" על-ידו.

ליחזקאל מיוחס חשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. עובד יחזקאל חבר ב-1993 לאהוד אולמרט, ולאחר שאולמרט נבחר לראשות עיריית ירושלים, הוא שימש כעוזרו. ב-2003 הוא החל לשמש כעוזרו של אולמרט במשרד התעשייה והמסחר. ב-18 ביולי 2007 מונה יחזקאל למזכיר הממשלה ה-16 וכיהן בתפקיד עד להתפטרותו של אולמרט באפריל 2009.

יחזקאל נחקר בעבר על חלקו בפרשת מרכז ההשקעות שבגינה הורשע אולמרט בהפרת אמונים וכן על חלקו בפרשת המינויים הפוליטיים ברשות לעסקים קטנים, אך בשני המקרים לא הוגשו נגדו כתבי אישום.

לאחר סיום כהונתו כמזכיר הממשלה הקים יחזקאל את חברת ת.א.ר.א המתמחה בניהול משברים וייעוץ אסטרטגי. יחזקאל נשוי לעידית, ולהם 4 ילדים. הוא מתגורר בכפר דניאל.

חשודה נוספת ששמה הותר לפרסום היא איילת אזולאי, שהייתה ראש לשכתו של בנימין (פואד) בן-אליעזר.

סנגורו של יחזקאל, עו"ד שמעון דולן, מסר בתגובה: "יחזקאל זומן לחקירה ושיתף פעולה באופן מלא. להתרשמותנו, החשדות שהועלו כלפיו, מקורם בשילוב של מידע מוטעה ופרשנות שגויה להתנהלות תקינה לחלוטין שאין בה רבב. לדעתנו, אין ספק כי לא יימצא דופי במעשיו".

עוד מסר עו"ד דולן כי "יחזקאל והחברה שבראשה הוא עומד מקפידים קלה כחמורה מעבר לנדרש בחוק היבש. הפרסומים בתקשורת מסבים לעובד, לבני משפחתו ולעובדיו נזק חמור ללא כל בסיס, ואנחנו מוטרדים מהקלות הבלתי נסבלת בכל הקשור לפגיעה בשמו הטוב של כל אדם. אנו מקווים ומבקשים כי החקירה לגביו תסתיים במהירות, וכי שמו יטוהר באותה המהירות היקף ותהודה שלהם זכו הפרסומים שפגעו בשמו הטוב".