BBC ישלם 204 מיליון ליש"ט עבור תקצירי הפרמיירליג

ערוץ השידור הממלכתי הבריטי זכה במכרז של "תוכנית סיכום המחזור" לשלוש עונות נוספות, עד שנת 2019; ישלם כ-13% יותר בהשוואה למחיר כיום

וויין רוני, רדאמל פלקאו, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס
וויין רוני, רדאמל פלקאו, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס

הקרב על זכויות השידור של הפרמיירליג ממשיך להתחמם, עם המכרז החדש התלת-שנתי שיצא לדרך ויכלול את עונות 2016/17-2018/19. בינתיים, מי שכבר הצליח לשים יד על חבילה יוקרתית מאוד של הזכויות הוא ערוץ BBC.

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של בריטניה רכש את הזכויות לשידור תקצירי המשחקים של הליגה האנגלית הבכירה ("תוכנית סיכום המחזור") עבור סכום כולל של 204 מיליון ליש"ט - ממוצע של 68 מיליון ליש"ט לעונה. מדובר בעלייה של כ-13% בהשוואה למחיר שמשלם BBC עבור אותן זכויות כיום, ועומד על 60 מיליון ליש"ט בממוצע לעונה.

המשמעות העיקרית של ההסכם היא בעיקר עבור ציבור חובבי הכדורגל, שימשיך ליהנות מאפשרות לצפות בתקצירי המשחקים בערוץ פתוח חינמי.

החבילה כוללת את "תוכנית סיכום המחזור" בשבת בערב, ושידור חוזר שלה בראשון בבוקר. ובנוסף תוכנית תקצירים ביום ראשון בערב. לראשונה יכללו הזכויות גם תוכנית מגזין של הפרמיירליג באמצע השבוע.

התוכנית השבועית של BBC נולדה ב-22 באוגוסט 1964, וכללה בבכורה שלה סיקור ממשחק אחד - ליברפול מול ארסנל באצטדיון אנפילד. BBC החזיקו בזכויות לאורך כל השנים, למעט תקופה קצרה בין 2001-2004 אז עברו הזכויות ל-ITV.

בחודש הבא אמור להתחיל הקרב האמיתי על הזכויות של הפרמיירליג, אז יגישו גופי השידור את הצעותיהם לחבילות השידורים הישירים. בינתיים פנתה חברת וירג'ין מדיה לרגולטור הבריטי בבקשה לעכב את המכרז בטענה כי הוא אינו חוקי.