טים דאנקן תובע 20 מיליון דולר מיועצו הפיננסי לשעבר

כוכב ה-NBA, שהרוויח במהלך 17 שנותיו בליגה קרוב ל-250 מיליון דולר, טוען כי גילה במסגרת הליך הגירושים מאשתו כי נפל קורבן לייעוץ השקעות כושל, שלא בתום לב

טים דאנקן / צלם: רויטרס
טים דאנקן / צלם: רויטרס

כוכב ה-NBA טים דאנקן איבד למעלה מ-20 מיליון דולר בין השנים 2005 ל-2013, במסגרת השקעות כושלות שעומדות במרכז תביעה שהגיש הפורוורד-סנטר בן ה-38 נגד יועצו הפיננסי לשעבר לבית המשפט בטקסס. כך מפרסמת סוכנות הידיעות "בלומברג".

שחקנה של סן אנטוניו ספרס טוען כי "במשך 17 שנה השקעתי בשורה של הזדמנויות עסקיות שהוצגו לי על-ידי צ'ארלס בנקס (היועץ), מתוך הבנה שאנחנו עובדים ביחד על הבטחת העתיד הכלכלי של משפחתי. בנקס ניצל את הכוונות הטובות שלי ואת היחסים ביננו על מנת לדאוג לרווח האישי שלו שהוביל להפסדים שלי".

דאנקן אומר כי הכיר את בנקס בשנת הרוקי שלו ב-NBA, ב-1998. מאז, בעצתו - הוא השקיע מיליונים בבתי מלון, מוצרי טיפוח, מוצרי מרצ'נדייז ספורטיביים ויינות - בהם גם בנקס היה מושקע.

בנקס עצמו טוען כי ההאשמות "מופרכות וחסרות בסיס", וכי דאנקן משתמש בתביעה על מנת לחמוק מהשותפויות העסקיות איתו.

על-פי הדיווח, דאנקן, שזכה בחמש טבעות אליפות ב-NBA, גילה את גובה ההפסדים הכספיים שנגרמו לו לאחר בדיקה מעמיקה של מצבו הכלכלי, שנעשתה במסגרת הליך הגירושים שהוא מנהל מול אשתו. הכנסותיו של דאנקן במהלך שנותיו בליגה הטובה בעולם, בגין המשכורות שקיבל מהספרס - עומדות על קרוב ל-250 מיליון דולר (ברוטו).