צחי חג'ג': "יש דברים שאסור לי להגיד לכם בפומבי"

חג'ג' עמד שעות על הבמה ושכנע את מאות רוכשי הדירות המתוסכלים במגדלי הצעירים שלהוסיף עשרות אלפי שקלים לחברה המבצעת, ולחכות עוד שנה וחצי עד סיום הבנייה, זו ההצעה הכי טובה שיש להם ביד

צחי חג`ג` / צילום: טל צ`יקורל
צחי חג`ג` / צילום: טל צ`יקורל

"אני לא בעד דורי, אבל אני בעד פרגמטיקה". את המסר הזה הצליח להעביר צחי חג'ג' למאות חברי קבוצת מגדלי הצעירים המתוסכלים שהתכנסו לאחרונה במוזיאון תל אביב, כדי לדון ולהצביע בנוגע להמשך ההתקשרות עם הקבלן א. דורי בנייה. חברי הקבוצה השתכנעו לתת לדורי להמשיך לבנות את הפרויקט - במחיר דחיית הפרויקט בשנה וחצי (סוף דצמבר 2017, לעומת אוגוסט 2016) ובתוספת 33 מיליון שקל, עוד כ-60 אלף שקל לכל דירה, שהם כ-10% מעלות הפרויקט.

חג'ג', שספג קריאות ביניים רבות באסיפה, הודה כי א. דורי הפרה את ההסכם עם קבוצת הרכישה כשלא הפקידה במועד את הערבות הבנקאית (בנק מזרחי הוא המלווה של הפרויקט), אולם גם ציין שאם היה חושף את הדבר לרוכשים במועד הגילוי, היה הדבר מביא לאובדן הליווי הבנקאי לפרויקט.

הדבר היחיד שמפיל קבוצה

"יש דברים שאסור לי להגיד לכם בפומבי, כי הם יכשילו אתכם", אמר חג'ג'. "אם הייתי פותח אז את העניין של דורי עם ההפרה... לכם לא היה ליווי בנקאי היום. קבלן הולך, קבלן בא, יועץ הולך, יועץ בא, אבל אם יש משהו שיכול להפיל את הקבוצה הזאת, כי הוא בבסיס שלה, זה היעדר ליווי בנקאי. ואם היינו דואגים להעלות ולפתוח את ההסכמים עם דורי, ולהגיד לו 'אנחנו מבטלים את ההסכם כי אתה בהפרה', הייתם היום בלי בנק".

חג'ג' הסביר לרוכשים כי על אף ההפרה של א. דורי, סילוקה מהאתר עלול להימשך זמן שיעכב עוד את הבנייה, ואף ייקר את הפרויקט משמעותית. לדבריו, שום חברה קבלנית לא תידון עמם בכניסה לפרויקט בטרם א. דורי תסכים לוותר עליו. "אני לא מליץ יושר על דורי", אמר חג'ג' לקהל, "מי שמצפה שאני אעמוד פה ואגיד לכם 'דורי, דורי'... אז אני לא בעד דורי. אם להיות צודק, אז תנו לו בעיטה בתחת ותעיפו אותו. אבל האם להיות צודק או נכון, תעשו מה שאתם מבינים".

חג'ג' גם הדגיש כי הוריד את א. דורי מדרישותיה הכספיות המקוריות בפרויקט שהיו גבוהות בהרבה מאלה שעליהן סוכם: "היום אנחנו מדברים על 350 מיליון שקל, זה היה מעל 400 מיליון בפגישה הראשונית".

מגדל הצעירים אמור לקום בדרך מנחם בגין בתל אביב, והוא מורכב משני מגדלים (המחוברים ביניהם) בני 40 ו-46 קומות, המאכלסים יחדיו 486 דירות. על פי הסיכום עם העירייה, חלק מהדירות בבניין, הכולל שטחי מסחר בהיקף של 4,000 מ"ר, מיועדות להשכרה במחיר מופחת במטרה לאפשר גם לזוגות צעירים להתגורר בו. מאז 2010, אז נמכרו הדירות הראשונות, מתנהל הפרויקט בעצלתיים, בעיקר עקב הימצאותם במקום של תשתיות רגישות וסמיכות לנתיבי איילון.

באסיפה הטעונה נקטעו דבריהם של עו"ד צחי חג'ג', מארגן קבוצת הרכישה, ושל מנכ"ל א. דורי החדש-ישן, אסף מור, על ידי הרוכשים. אלה ביקשו לדעת, בין היתר, מה מצבה של חברת הביצוע, על רקע הידיעות כי לאחרונה הוזרמו לה 450 מיליון שקל מבעלת השליטה גזית גלוב ישראל, מדוע הבונוס המובטח לחברה יינתן לה גם אם תשלים את הפרויקט באוגוסט 2018, חצי שנה לאחר מועד הסיום החדש אותו דרשה, ומדוע דורשת החברה כעת, במסגרת החוזה המחודש, להפחית את הערבות הבנקאית.

חג'ג' עושה את הרווח במקום אחר

למרות הטונים הצורמים, החליטו בעלי הדירות להמשיך את ההתקשרות עם א. דורי. וכמו שאמר להם חג'ג' בעצמו לפני ההצבעה: "אני מבטיח לכם, אם יש משהו שאנחנו יודעים לעשות, זה מו"מ. זה הכי טוב שאפשר להוציא היום מא. דורי".

ת', שהיא ובעלה רכשו שלוש דירות בפרויקט, למגורים ולהשקעה, היא מהבודדים שהצביעו בעד ההחלפה. לדבריה, "אסף מור, שהיה האדם שחתם על החוזה המקורי, נטש את המערכה ואז חזר. אף שצחי הציג לנו אותו היום כאמין וחיובי, אני לא סומכת שלא יאכזב אותי בפעם השנייה". ת' התייחסה לשיקולים שהציג חג'ג' באסיפה בעד המשך העסקתה של א. דורי: "נכון שאם נחפש עכשיו קבלן חדש זה עלול לקחת זמן, ונכון שלקבלן החדש עשויות להיות דרישות חדשות, אבל עם דורי כבר נכוויתי. חג'ג' בונה משרדים ושטחי מסחר ושם הוא יעשה את הרווח המשמעותי שלו. לכן אם דורי שוב ייפול, הוא לא ייכווה כמונו".

ת' הבינה באיחור את הסיכונים שנוטל על עצמו חבר בקבוצת רכישה. "היום אני יודעת שהאחריות היא על הקבוצה. כשחתמתי לא הייתי מודעת לדברים האלה. הציגו לי סכום מסוים, שהיה מאוד אטרקטיבי, ולא אמרו הכל. עד היום שילמתי יותר ממיליון שקל, ותוספת של 10% לדירה היא מבחינתי השקעה של עוד 200 אלף שקל".