חלק מהמפרסמים הורידו את היקפי הפרסום במגזר הדתי

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "צוק איתן ותחושת המיתון גרמו לירידה בהיקפי הפרסום מצד חלק גדול מהמפרסמים הבולטים במגזר"

חרדים/ צילום:אוריה תדמור
חרדים/ צילום:אוריה תדמור

אם שוק הפרסום נחשב לרגיש בכל הקשור לשינויים ביטחוניים או כלכליים הרי שתחום המגזרים רגיש באופן משמעותי יותר. הוכחה ניצחת ניתן לראות בדרוג נתוני יפעת בקרת פרסום המגלים ירידות דו ספרתיות בהיקפיהם של משרדי הפרסום המתמחים במגזר הדתי-חרדי ושל חלק ניכר מהמפרסמים.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "צוק איתן ותחושת המיתון גרמו לירידה בהיקפי הפרסום מצד חלק גדול מהמפרסמים הבולטים במגזר. מגמה זו השפיעה על היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים אשר העצימה על רקע מלחמת העיתונים היומיים והדילמות סביב הפרסום באינטרנט".

על-פי הדירוג, בולטון פוטנציאל הוא עדיין משרד הפרסום הגדול במגזר אך הוא רושם ירידה של 19% בהיקפיו מה שמביא אותו להיקף של כ-17.7 מיליון שקל. במקום השני נמצא משרד פרסום אפיקים שרושם ירידה של 20% בהיקפים עם היקף כולל של כ-11.4 מיליון שקל.

מתוך עשרת המפרסמים הגדולים במגזר, חמישה - שטראוס, יוניליוור, תנובה, שופרסל והחברה המרכזית למשקאות - הורידו את תקציביהן באופן דרמטי. מתוך אלה שהעלו את התקציבים ניתן למנות את אסם ואבוט שעשו זאת בעקבות מלחמת שיווק בתחום תחליפי החלב.

המפרסמים הגדולים במגזר הדתי חרדי
 המפרסמים הגדולים במגזר הדתי חרדי