נעילה חיובית בבורסה; פרטנר וסלקום זינקו עד כ-13%

עליות בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל ■ גולן טלקום והוט מובייל עצרו את המבצעים - מדד התקשורת זינק ב-8% ■ תמיר פישמן: "השוק הישראלי סובל וימשיך לסבול מכיוון הרגולטור"

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') תוך עליות במדדים לאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט. המסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה מתנהל בעליות, בין היתר ברקע להתאוששות מחירי הנפט ועונת הדוחות. מניות הסלולר בלטו לחיוב והובילו את מדד התקשורת לעלייה של 8%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

מדדי וול סטריט ננעלו אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 1.3% חרף נתוני מאקרו שליליים שאיכזבו את תחזיות האנליסטים. דוחות כספיים טובים של חברות מובילות קיזזו את האכזבה מהמאקרו.

בורסת אוסטרליה זינקה היום לשיא של 7 שנים לאחר הורדת ריבית מפתיעה שם. מחירי הנפט ממשיכים בעלייה כמו בימים האחרונים. חבית נפט מסוג ברנט עולה בכ-3.3% ל-56.54 דולר. באוסטרליה הבנק המרכזי הוריד היום את הריבית ב-0.25% ל-2.5%.

בבית ההשקעות תמיר פישמן אמרו אתמול כי הריבית "הנמוכה תמשיך לתדלק את שוקי המניות". סמנכ"ל ההשקעות אייל טלמור המליץ להקצות 25% מתיק ההשקעות למניות ולהתמקד בשוק האמריקני, ובשווקים מפותחים אחרים כמו בריטניה וגרמניה.

באשר לשוק הישראלי, בתמיר פישמן סבורים כי הוא "סובל וימשיך לסבול מכיוון הרגולטור, המהווה משקולת על רוב הסקטורים המרכזיים. הוא מתייחס כמובן להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים מול קבוצת דלק ונובל אנרג'י. "אי ודאות זו צריכה להוסיף פרמיה על השקעה בחלק מהמניות המקומיות, ולהערכתי גם תורמת להדרת רגליהם של המשקיעים הזרים מהשוק המקומי, ומצד שני להוצאת כספים של משקיעים מקומיים לטובת השקעה בחו"ל", אומר טלמור.

בין המניות שבלטו במסחר נציין את מניית הביומד פלוריסטם , שנסחרת בימים האחרונים ברכבת הרים לאחר ההמלצה האוהדת שקיבלת לפני מספר ימים מחברת המחקר האמריקאית אקסלרון, שהתבררה, כך לפי פרסום בבלומברג, כפיקציה.

מניות הסלולר פרטנר וסלקום זינקו בחדות לאחר שגולן טלקום והוט מובייל עצרו את המבצעים שטלטלו את ענף הסלולר.

פרוטרום ממשיכה במסע הרכש הגלובלי שלה והבוקר הודיעה כי היא רוכשת שתי חברות אירופיות ביותר מ-10 מיליון דולר.

מניית מג'יק בלטה בעלייה חדה. זאת, בעקבות המלצת תשואת יתר שקיבלה החברה מויליאם בלייר, עם העלאת התחזית לרווח. בית ההשקעות האמריקני מספק תחזיות לשולי רווח גולמי מעל לממוצע תחזיות השוק עבור מג'יק הן ברבעון הראשון והן בשנת 2015, עקב צפי לעלייה ברווח הגולמי. עבור הרבעון הראשון של 2015 מעריכים בויליאם בלייר כי ההכנסות יסתכמו ב-45.2 מיליון דולר, מעל צפי השוק להכנסות של 44.5 מיליון דולר. עבור שנת 2015 כולה צופים האנליסטים שם צמיחה של 13%-11% בהכנסות מג'יק, ומעלים את תחזית ההכנסות ל-181.8 מיליון דולר ואת תחזית הרווח Non-GAAP ל-51 סנט למניה.

חברת פוטומדקס דיווחה אתמול בלילה על מכירת החברה הבת שלה LCA-Vision לחברת Vision Acquisition עבור 40 מיליון דולר במזומן - כשנה בלבד לאחר שרכשה אותה תמורת 106 מיליון דולר. המכירה בוצעה כדי להחזיר הלוואה.