הנהלת הרכבת: הוועד מפר את כללי הבטיחות ומאיים בשביתה

הנהלת הרכבת מתריעה מפני פעולות בהן נוקט ועד העובדים - במסגרתם הונחו הפקחים שלא להתייצב למשמרת במדים וללא האמצעים הבטיחותיים ■ המשמעות: אם לא יחול שינוי, תנועת הרכבות תופסק מחר בבוקר בכל הארץ

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

הנהלת רכבת ישראל הודיעה הערב (ג') על אפשרות של השבתת תנועת הרכבות מחר, זאת לאחר שוועד עובדי החברה הנחה את הפקחים שלא להגיע לעבודתם.

בהודעה שהוציא לפקחים ולסדרנים ברכבת ישראל, הורה להם ועד העובדים שלא להתייצב מחר למשמרות במדים וכן ללא האמצעים הבטיחותיים הנדרשים לביצוע תפקידם.

מאחר שצעד שכזה מהווה הפרה מפורשת של כללי הבטיחות, משמעות הדבר היא השבתה של תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ.

מרכבת ישראל נמסר כי בעקבות ההנחיה בכוונת ההנהלה לפנות לבית הדין לעבודה לצורך הוצאת צו מניעה נגדה. הכרזה זו מצד ועד העובדים באה במסגרת מאבקם בשבוע האחרון במחאה על תנאי עבודתם.

בהמשך להודעת הנהלת הרכבת, הדגיש יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, כי עובדי הרכבת יתייצבו מחר רגיל לעבודה ויעניקו שירות מלא לציבור הנוסעים. עוד הסביר אדרי כי העובדים יבצעו צעד מחאה סמלי ויגיעו ללא מדים תוך שמירה על כל כללי הבטיחות.

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה: "עובדי הרכבת הונחו להגיע מחר לעבודה בלבוש אזרחי, ללא מדים, אך עם כל האמצעים הבטיחותיים הנדרשים לרבות אפוד זוהר, נעליים, עזרה ראשונה וכיוצ"ב. צר לנו שהנהלת הרכבת פועלת מתוך אובדן עשתונות במקום לחדול מהפרת הסכמים שיטתית ולהידבר עם העובדים".