אושר הסדר הטיעון: 5 חודשי עבודות שירות לאבי דרכסלר

דרכסלר, ראש מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של השמטת הכנסה מדוח שערך ללא הצדק סביר

אבי דרכסלר / צילום: תמר מצפי
אבי דרכסלר / צילום: תמר מצפי

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (א') על עו"ד אבי דרכסלר, ראש מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, 5 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על-תנאי וכן קנס של 80 אלף שקל.

דרכסלר הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בשתי עבירות של השמטת הכנסה מדוח שערך ללא הצדק סביר, עבירות על סעיף 217 לפקודת מס הכנסה.

כתב האישום כלל שני אישומים: באישום הראשון, הנוגע לשנת המס 2007, הורשע דרכסלר בכך שלא רשם בספריו תקבול בסך 495 אלף שקל וכן מע"מ, שהתקבל כתשלום אחרון מבין ארבעה, שהיוו ביחד שכר-טרחה בגין עסקה בין חברה הולנדית שהייתה בעלת בנק ברומניה לבין בנק לאומי. השמטת ההכנסה שיוחסה לדרכסלר בכתב האישום היא בשוגג, ללא הצדק סביר.

באישום השני, הנוגע לשנת 2008, הורשע דרכסלר בכך שהוא ויועץ המס שלו השמיטו מהדוח של הנאשם לשנת 2008 הכנסה בסך כ-280 אלף שקל. ההכנסה האמורה התקבלה אצל דרכסלר כשכר-טרחה בגין עסקת נדל"ן, כשהוא היה זכאי למחצית משכר-הטרחה הכולל ששולם. ההכנסה אמנם נרשמה בספרי הנאשם ואף בדוח שהוגש, אלא שנוכתה ממנה המחצית האחרת של שכר-הטרחה ששולמה לאחרים כהוצאה, באופן שאיפס את ההכנסה ולא הותיר הכנסה חייבת בגין אותה עסקה. השמטת ההכנסה שיוחסה לנאשם באישום השני היא בשוגג, ללא הצדק סביר.

בית המשפט קבע כי "תשלום מס אמת במועד חיוני לניהול המשק והכלכלה, ודיווח תקין באופן המשקף את כל ההכנסות, לרבות דיווח מדויק של ההכנסות החייבות בתשלום מס, הוא חיוני לקיומה של השיטה כולה. אי קיום עקרונות היסוד של דיווח מלא ומדויק ותשלום מס, פוגע באינטרס הציבורי הקולקטיבי, בקופה הציבורית, באמון הציבור בשלטון החוק, בעקרונות של יושר ושוויון ובכיסו של כל אזרח שומר חוק הנדרש לשאת בנטל מיסים כבד יותר.

עוד קבע בית המשפט כי "יש משמעות לחומרה למיהותו של הנאשם, עורך דין ותיק ומנוסה, שעמד בעבר בראש ממ"י, והציפיה הסבירה ממנו היא להקפדה על קלה כחמורה ועל מילוי דקדקני של הוראות החוק, תוך נקיטת אמצעים שיבטיחו שלא יקרו שגיאות וטעויות בשל היסח הדעת או מכל טעם אחר".

דרכסלר מיוצג בידי עו"ד אייל רוזובסקי. התיק נוהל בידי עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).