מנהלי חברות החדשות: הזמנו את נתניהו לעימות - והוא סירב

חדשות 2, חדשות 10 וחדשות ערוץ 1 מסרו ל"גלובס" כי הם שוקדים על הפקת עימות לקראת הבחירות, אולם רה"מ נתניהו הוא המועמד היחיד המסרב לקחת בו חלק ■ הרצוג: "ביבי, אתה כנראה ממש מפחד מעימות איתי"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

מנכ"לי 3 מערכות החדשות בטלוויזיה אומרים היום (א') ל"גלובס" כי הם שוקדים על הפקת עימות לקראת הבחירות, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד המסרב לקחת בו חלק.

היום שלח ח"כ איתן כבל מכתב ל-3 המערכות - חדשות 2, חדשות 10 וחדשות ערוץ 1, בדרישה שיערכו עימות.

ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים פנו מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס; מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז; ומנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1, אילה חסון; לראשי המפלגות כולן על מנת לערוך עימותים, כנהוג במדינות דמוקרטיות רבות ערב הבחירות.

העימות האחרון מסוג זה נערך בישראל לפני בחירות 1999, והוא התקיים בין בין בנימין נתניהו לאיציק מרדכי, ובעקבותיו נבחר אהוד ברק, שסירב להתייצב לעימות, לראשות הממשלה. כעת נתניהו הוא זה שמסרב להופיע לעימות מול המועמד הבולט נגדו, יצחק הרצוג מהמחנה הציוני.

בשלושת גופי החדשות הטלוויזיוניות לא פסקו מנסיונות השכנוע, ולא מן הנמנע כי גופי השידור יסכימו ל-3 עימותים - אחד לכל ערוץ - ואף לשידור משותף לשלושת הערוצים גם יחד.

"העימות הוא לא רק פריבילגיה של המועמד שקורא תיגר על ראש הממשלה, אלא חובתו של ראש הממשלה לציבור בישראל. אסור לתת לו להתחמק גם הפעם, ולכם כלי התקשורת יש מספיק כוח כדי לגרום לו להגיע", אמר ח"כ כבל. "אתם לא צינור תעמולה, יש לכם תפקיד חשוב במערכת הבחירות, ואסור לכם למעול בו. אחרת, לא תהיו שונים בהרבה ממפעל המרגרינה שניצב כאן מולנו", אמר בהתייחסו לעיתון "ישראל היום".