עתירה: חלוקת "ישראל היום" מהווה תעמולת בחירות אסורה

עו"ד שחר בן-מאיר הגיש לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לצו מניעה נגד חלוקתו של "ישראל היום" ■ ערב הבחירות, בעיתון "ישראל היום" העלו את מספר העותקים המופצים במהלך השבוע ובסופו

ערב הבחירות, בעיתון "ישראל היום" העלו את מספר העותקים המופצים במהלך השבוע ובסופו. במהלך השבוע עומד מספר הגיליונות שמודפסים ומחולקים לציבור על 325 אלף עותקים, ובסוף השבוע האחרון זינק מספר הגיליונות מ-400 אלף, ל-470 אלף עותקים.

בעיתון אומרים כי ההחלטה להעלות את מספר הגיליונות המחולקים בימי שישי נובעת מסקר TGI שפורסם באחרונה והוכיח כי בעוד שבמהלך השבוע החשיפה של "ישראל היום" עולה על זו של "ידיעות אחרונות" - בסופי השבוע עדיין משתרך החינמון מאחור.

בתוך כך, היום הוגשה לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לצו מניעה נגד חלוקתו של "ישראל היום". עו"ד שחר בן-מאיר, שהגיש את הבקשה ליו"ר הוועדה, השופט סלים ג'ובראן, כתב כי חלוקת העיתון מהווה "תעמולת בחירות אסורה המפורסמת אצל המפרסם בניגוד להוראות חוק התעמולה ותוך פגיעה מהותית וחמורה וקשה בעיקרון השוויון בבחירות", לשון הבקשה.

עו"ד בן-מאיר ביקש מג'ובראן לזמן אליו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את עורך "ישראל היום" עמוס רגב ואת שלדון אדלסון עצמו.

מ"ישראל היום" נמסר: "אחרי ש'ישראל היום' התבסס כעיתון המוביל בישראל באמצע השבוע, כפי שהדבר בא לידי ביטוי ב-8 סקרים רצופים של TGI, אנחנו ממשיכים בתנופה לממש יעד נוסף: להפוך לעיתון הנקרא ביותר גם בסופי השבוע. מדובר ביישום תוכנית ארוכת-טווח, שכדי לממשה נרכש למעלה משנה בית דפוס. עתה, משהוא מתפקד במלואו, אנחנו יכולים להיענות לדרישה העצומה מצד הציבור ולספק עותקים נוספים לכל דורש. ניפגש בסקר TGI הבא".