בוטל כתב האישום נגד פרי ניב בגין שימוש בחומר משמר במיץ

משרד הבריאות הגיש כתב אישום נגד פרי ניב, אך הוא בוטל, וזאת לאחר שבעלי החברה התחייבו להעביר תרומה בסך 35 אלף שקל לעמותת "חיים"

שנה וחצי אחרי שמשרד הבריאות הגיש כתב אישום נגד חברת פרי ניב בגין שימוש בחומר משמר למיץ טבעי, ביטל אותו אתמול (א') השופט אדריס נעמן מבית משפט השלום נצרת.

זאת לאחר שהמדינה וחברת פרי ניב סיכמו ביניהן כי בעלי החברה יתחייבו להעביר תרומה כספית בסך 35 אלף שקל לעמותת "חיים", שהיא עמותה הפועלת למען ילדים חולי סרטן.

כתב האישום הוגש נגד חברת המשקאות פרי ניב ונגד בעליה, אשר ועידו ניב, בגין קיומו של חומר משמר במשקאות החברה, האסור לשימוש.

השופט נעמן החליט לבטל את כתב האישום לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה, אך באותה נשימה ציין כי "משרד הבריאות ימשיך לפקח על התנהלות הנאשמים בכל הנוגע לעיסוקם".

"לנאשמים אין עבר פלילי"

השופט נעמן קבע כי בעלי החברה יחתמו על כתב התחייבות בסך 400 אלף שקל, לפיו "יימנעו מביצוע עבירות לפי כל החיקוקים שצוינו בכתב האישום, למשך שנתיים החל מ-1.2.15".

עוד הוסיף נעמן כי על בעלי החברה להימנע במיוחד מעבירות שיש בהן השלכות על בריאות הציבור. "מאחר שלנאשמים אין עבר פלילי בתיקים מול משרד הבריאות, ומאחר שבבדיקות חוזרות שבוצעו על-ידי משרד הבריאות לאחר הגשת כתב האישום נמצא כי לא נפל כל פגם בהתנהלות הנאשמים בעיסוקם, ככל שהוא נוגע לבריאות הציבור - המאשימה תחזור בה מכתב האישום".

בכך חתם נעמן את כתב האישום המשונה, מבלי שהוא מטיל אחריות על בעלי החברה בכך שהכניסו, לפי כתב האישום, חומרים משמרים למשקאות, ללא יידוע לקוחות החברה.

כזכור, בכתב האישום שהוגש באוקטובר 2013 הואשמו חברת פרי ניב ובעליה בשימוש בחומר משמר אסור במיצים סחוטים, שהוביל את משרד הבריאות להגיש כתב אישום נגדם.

החומר המשמר הוא נטמיצין המשמש נגד פטריות ואסור לשימוש בתעשיית המשקאות. בכתב האישום מתואר החומר כחומר משמר "המותר לשימוש אך ורק לטיפול שטח פנים של גבינה קשה וקשה למחצה, טיפול שטח פנים של נקניקים מיובשים וכבושים, ואסור לשימוש במיצים".

לא עמדו בתקן

כתב האישום הוגש בעקבות מידע בדבר השימוש בחומר המשמר במיצים של חברת פרי ניב, שנחשף באמצעות בדיקה של משרד הבריאות, שדגמה את משקאות החברה ושלחה אותם לבדיקות מעבדה בגרמניה.

ממצאי הבדיקה באותה תקופה, כפי שעלה מכתב האישום, העלו כי מיץ התפוזים שהפיקה החברה, שהוגדר "מיץ תפוזים 100% סחוט טבעי", לא עמד בתקן סימון מזון ארוז מראש, שכן לא צוין על האריזה קיומו של החומר המשמר.

לפי כתב האישום, המוצר גם לא עמד בתקן למיצי פירות האוסר הוספת חומר משמר למיץ.

בכתב האישום, החברה הואשמה בהטעיית צרכנים ובכך שפעלה בניגוד לתקנים הישראלים.

את החברה ייצג עו"ד מישל חזן, ואת המדינה ייצג עו"ד עלא עבייד.