סל הקליטה של אורמת טכנולוגיות: בדרך למדד ת"א 25

שוויה הנוכחי - כ-4.83 מיליארד שקל, מציב אותה במקום ה-22 בין חברות המדד המוביל בבורסה בת"א

יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי
יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי

לאחר למעלה משני עשורים, מניית אורמת תימחק מחר (ג') ממסחר בבורסה בת"א. במקומה תצטרף לבורסה מניית אורמת טכנולוגיות , וזאת לאחר השלמת המיזוג בין השתיים. בעוד שהמניה הנמחקת אורמת תעשיות נסחרה במדדים ת"א-100 ות"א-75, המניה המצטרפת אורמת טכנולוגיות עשויה להיכלל במדד היוקרתי יותר, ת"א-25.

ההחלטה על המדדים בהם תיכלל המניה תתפרסם מחר לאחר סיום המסחר. במקרה כזה, מדד ת"א-25 יכלול לא פחות מ-27 חברות עד לעדכון המדדים הבא, וזאת משום שלאחר השלמת הפיצול של חברה לישראל, וצירוף החברה המפוצלת קנון למדד, כיום הוא כולל 26 חברות.

אורמת טכנולוגיות נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 1.25 מיליארד דולר, שהם כ-4.83 מיליארד שקל, מה שמציב אותה במקום ה-22 בשוויה בין החברות במדד. בהנחה שלא תרד מעבר למקום ה-23, היא תיכלל במדד. בנוסף, אורמת טכנולוגיות פועלת להירשם למסחר בבורסה נוספת, שלישית במספר, באירופה או במזרח הרחוק.

אורמת עוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית. את המיזוג הובילו בעלי השליטה בחברה, קרן פימי של ישי דוידי ומשפחת המייסדים, ברוניצקי. טרום המיזוג, פעילותה של אורמת טכנולוגיות הייתה עיקר הפעילות של אורמת תעשיות, שהחזיקה כ-60% ממנה. במסגרת המיזוג אורמת טכנולוגיות רוכשת את החזקות בעלי המניות באורמת תעשיות, בתמורה להקצאת מניות באורמת טכנולוגיות, לפי יחס החלפה של 0.2592 מניות אורמת טכנולוגיות עבור כל מניה של תעשיות.

הציפה ערך בארה"ב

בשבוע שעבר דיווחה אורמת על הצפת ערך משמעותית, עם הכנסת שותף פיננסי לחלק מנכסיה בארה"ב תמורת 175 מיליון דולר. החברה חתמה על הסכם עם קרן ההשקעות הקנדית Northleaf Capital, המנהלת נכסים בהיקף של 6 מיליארד דולר. הקרן הקנדית תרכוש 40% מחברה חדשה שאליה יועברו מספר תחנות כוח גיאותרמיות וחום שיורי של אורמת בארה"ב. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הנוכחי, והמחיר הסופי כפוף להתאמות בתאריך הסגירה, בין היתר על בסיס יחס דולר ארה"ב/דולר קנדי.

אורמת תמשיך לנהל ולתפעל את התחנות, הכוללות את תחנת פונה שבהוואי, תחנת הכוח דון א. קמפבל שבנבדה ותשע יחידות לייצור חשמל מחום שיורי בשלוש תחנות הכוח OREG. נכסים אחרים של אורמת לא היו זמינים להכנסת שותף, בשל תהליכי מימון שמגבילים זאת בשלב זה, ולא מן הנמנע שבעתיד יהיו עסקאות נוספות דומות.