הבורסה ננעלה בירידות; ח"ל צנחה ב-7.1%, כיל 5.3%

עסקת המכירה של מניות יורקום לבזק אושרה ■ כיל דיווחה על ירידה של 45% ברווח הרבעוני ■ בנק לאומי מכר עד כ-7% ממניות חברה לישראל לגופים מוסדיים ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-8356 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות קלות, ברקע למגמה מעורבת באירופה ופתיחה מעורבת גם בניו-יורק. הסוחרים בשוק דרוכים לקראת תוצאות פגישת החירום של מנהיגי גוש האירו היום, בה הם ינסו להגיע לעמק השווה עם ממשלת יוון בנוגע להסדר חוב חדש. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.83 מיליארד שקל, מתוכו 717 מיליון שקל במניות חברה לישראל.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אפסילון, מציין כי "השווקים בעולם מפגינים יציבות מרשימה וזאת למרות כמה איומים שנתפסים כמשמעותיים כמו יוון או המצב באוקראינה. יש בזה משום בשורה טובה לשווקים. מאחר ואם הם מגיבים באדישות לאירועים שבעבר היו גורמים לירידות, ניתן להניח שהמשקיעים מייחסים חשיבות רבה יותר לריבית הנמוכה האפסית ולתוכניות המוניטריות האגרסיביות בעולם".

האופטימיות בשווקים הגיעה אתמול בצל דיווחים לפיהם הממשלה היוונית תציג היום בפגישת החירום של מנהיגי גוש האירו דרישות פושרות יותר לעומת העמדות הנוקשות שלה בעבר. בין הדרישות, השלמת 70% מתוכנית הרפורמות הנוכחית, הפחתת החוב הלאומי של יוון ואישור חבילת הקלות לשכבות החלשות ביוון.

יוון מוכנה להתפשר: אלה 6 הדרישות העיקריות של יוון מאירופה

שר האוצר הגרמני על התוכנית היוונית: לא יקום ולא יהיה

פתיחת שנה סוערת: אלה תשואות התיקים המנוהלים בינואר

לאומי מכר כ-7% ממניות החברה לישראל

כיל דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2014 ולשנה כולה. בשורה התחתונה החברה דיווחה על ירידה קלה בהכנסות הרבעוניות לכ-1.4 מיליארד דולר ונפילה של 45% ברווח הרבעוני ל-108 מיליון דולר, בעיקר עקב עלייה בהוצאות המימון. (לסיפור המלא)

בהתאם לתוכניותיו, החל היום בנק לאומי לממש את החזקותיו בחברה לישראל . היום הפיץ הבנק נתח משמעותי ממניות החברה לישראל לכמה גופים מוסדיים, בהנחה של כ-5% על מחיר השוק. מניית החברה לישראל מרכזת היום מחזור גדול במיוחד, ויורדת לאזור מחיר המכירה. לאומי תכנן להפיץ כ-5% ממניות החברה לישראל, אולם בשל ביקושים גדולים הרחיב את המכירה לכ-7%, בתמורה כוללת של כ-700 מיליון שקל. על פי ההערכות, ובהתאם לשווי בספרים, הבנק צפוי ליהנות מרווח משמעותי לפני מס מהמכירה, שיוכל להגיע לכ-500 מיליון שקל, שיירשם בדוחות הרבעון הראשון של השנה.

קבוצת אלון דחתה על הסף את ההצעה שהעביר אליה אתמול דודי ויסמן לרכישת החזקותיה באלון רבוע כחול , לפי שווי של 850 מיליון שקל עד מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

שלשום נערכה פגישה לילית בין נציגי הממשלה לשותפות לוויתן דלק ונובל, במטרה לקדם כמה שיותר מהר פשרה המוסכמת על המדינה ועל שותפות המאגר. בסוף חודש שעבר פורסם ב"גלובס" כי נובל מסרבת למודל שיווק בנפרד שהציעה המדינה, וכעת מסתמן כי היא גם מסרבת למודל של משווק יחיד. במקום, נובל שוקלת התערבות מוגבלת יותר בשיווק למשק המקומי. הפשרה שלה קיוותה המדינה נראית רחוקה מתמיד. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

עסקת מכירת מניות יורוקום ב-yes לבזק אושרה בדירקטוריון בזק, כך דיווחה הבוקר (ד') החברה לבורסה. במסגרת העסקה, תרכוש בזק את מניות יורוקום ב-yes (50.22%), וכן את כל הלוואות הבעלים אשר יורוקום העמידה ל-yes (כ-1,538 מיליארד שקל). תמורת המכירה תנוע בין 680 מיליון שקל ל-1.05 מיליארד שקל, תלוי בהתממשות מספר אבני דרך.

קמטק המשיכה לעמוד במוקד לאחר הודעת חברת Rudolph על זכייתה בהליך משפטי נגד קמטק. לפי הודעת רודולף, קמטק נדרשת לשלם לה פיצויים (כולל ריבית) בסך 14 מיליון דולר בשל הפרת פטנט. מניות החברה נפלו אתמול בכ-11%.

טבע חשפה אתמול את שכר בכיריה לשנת 2014 וכן פרטים נוספים אחרים. ארז ויגודמן, מנכ"ל החברה, נהנה ב-2014 מעלות שכר של 17.4 מיליון שקל. (למספרים המלאים לחצו כאן)