פסגות אומר "לא" לתשובה: לא ישתתף בהנפקת דלק

ב-2012 ביצע תשובה "תספורת" של 1.4 מיליארד שקל למשקיעי דלק נדל"ן וכעת הוא מנסה להנפיק אג"ח בקבוצת דלק - ללא ביטחונות ■ פסגות לא ישתתף בהנפקה; התגובה הרשמית של בית ההשקעות: מחויבים לאמנה שלנו

חגי בדש / צילום: תמר מצפי
חגי בדש / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות הגדול בישראל מעניש את אחד הטייקונים הגדולים במשק: בית ההשקעות פסגות לא ישתתף בהנפקת האג"ח של קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, בשל היעדר ביטחונות.

בפסגות לא מעוניינים להשתתף בהנפקה בשל ה"תספורת" הענקית שביצע תשובה למשקיעים ב-2012 ולאור העובדה שקבוצת דלק לא מציעה ביטחונות בהנפקה הנוכחית. באמנה שפרסם פסגות לפני כשנתיים הוא התחייב לא להשתתף בהנפקות אג"ח ללא ביטחונות של חברות שנקלעו להסדרי חוב.

"פסגות בוחנת השתתפות בהנפקות על פי קריטריונים ברורים שנקבעו על ידה, המעוגנים בין היתר, באמנת פסגות למעורבות מוסדית, לרבות בהתחשב בהסדרי חוב שבוצעו ותוך הקפדה מוחלטת על שמירת זכויות לקוחותיה", נמסר בתגובה מבית ההשקעות.

שלשום (ב') חשף "גלובס" כי דלק מתכוונת להנפיק אג"ח ולגייס עד 400 מיליון שקל בבורסה, וזאת כשנתיים וחצי אחרי הסדר החוב הגדול בדלק נדל"ן, בו ביצע תשובה "תספורת" של 1.4 מיליארד שקל למשקיעים. אגרות החוב זכו לדירוג "A". (לסיפור המלא)

ההנפקה של דלק גררה תגובה נזעמת של ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון, שקראה אתמול (ג') למוסדיים לא להשתתף בה. "לא יעלה על הדעת כי התספורת העצומה אותה ביצע יצחק תשובה בכספי הציבור לא תהווה שיקול מכריע בהחלטה האם להשתתף בהנפקה ולרכוש אג"ח של קבוצת דלק", כתבה גלאון.