נתניהו "שוקל בחיוב" עימות טלוויזיוני מול הרצוג ולבני

עם זאת, ראש הממשלה הציב מספר תנאים להשתתפותו בעימות, ובהם שהעימות יתקיים מול לבני והרצוג בלבד וללא השתתפות יתר ראשי המפלגות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

יתעמת או לא יתעמת? פחות מיממה לאחר שבחדשות 2 קראו לראשי המפלגות להגיע לעימות טלוויזיוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו "שוקל בחיוב" עימות מול ראשי המחנה הציוני - יצחק (בוז'י) הרצוג וציפי לבני.

אם ראש הממשלה אכן ייענה לקריאה, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 1999 שנתניהו מתייצב באולפן ועונה על השאלות הקשות מול המועמדים מולו בבחירות.

עם זאת, ראש הממשלה הציב 3 תנאים להשתתפותו בעימות: התנאי הראשון הוא כי העימות יתקיים מול לבני והרצוג בלבד וללא השתתפות יתר ראשי המפלגות. התנאי השני הוא כי הרצוג ולבני יקבלו יחד זמן דיבור שווה לו. התנאי השלישי הוא כי העימות ייערך רק לאחר נאומו בקונגרס, כלומר פחות משבועיים לפני הבחירות.

ההזמנה לעימות נשלחה אמש (ג') בהודעת SMS ובאמצעות טוויטר לראשי כל המפלגות שעל-פי הסקרים עוברות את אחוז החסימה. עד כה הודיעו 9 ראשי מפלגות כי יסכימו להשתתף בעימות: יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר הרשימה המאוחדת איימן עודה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר כולנו משה כחלון, יו"ר יחד אלי ישי, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון ויו"ר ש"ס אריה דרעי. יושב ראש יהדות התורה, יעקב ליצמן, טרם השיב לפנייה.

בעימות האחרון שנערך ב-1999 התמודד נתניהו מול איציק מרדכי. מי שסירב להגיע לאולפן היה המועמד המוביל דאז, אהוד ברק, שגם ניצח בבחירות.

בנט: "אגיע לעימות בכל זמן ובכל מקום"

"עברו 30 יום של פחדנות ובריחה מעימות מאז הקריאה לביבי להתעמת מול הרצוג על כישלונו כראש ממשלה", נמסר אתמול ממטה הרצוג. "הקריאה עומדת בעינה, וביבי ממשיך לפחד מהציבור".

בנט הגיב להצעה בחיוך, תוך עקיצה ליריביו בשמאל: "אגיע לעימות בכל מקום ובכל זמן. גם מול ציפי/בוז'י יחד, עם או בלי רוטציה".

גם דרעי התייחס לעימות בין ראשי המפלגות והצהיר כי יגיע לייצג את ציבור בוחריו. "אני גאה להיות היחיד מבין כל ראשי המפלגות שמייצג 2 מיליון שקופים", הצהיר דרעי. "זהו עימות של מפלגה אחת שמייצגת את 2 מיליון השקופים מול כל יתר המפלגות".

"היות שאנחנו מחפשים כל הזדמנות להראות לציבור את ההיקף העצום של העשייה שלנו, תגידו מקום ושעה ואנחנו נהיה שם", צייץ יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להזמנה לעימות.