נשף המסכות

נתניהו, איפה התחבא חוש ההומור ההורס הזה עד היום?

נתניהו. איפה התחבא חוש ההומור ההורס הזה עד היום? איפה היו הקלילות, הצחוקים והבדיחות שהתגלו פתאום בתשדירים? אם רק היה רומז שהוא כזה...

ליברמן. איפה התחבאה הפרנקופיליות הזאת עד היום? והמלחמה הנחושה הזאת בעד חופש הדעות? איך לא זיהינו את זה אצלו עד היום? במו זקנו, בשיא הצ'ארם הצרפתי, בלב שדרות רוטשילד ת"א, הציג לישראלים את הגיליון האחרון של "שארלי האבדו" והחתים אנשים על עצומה למען הפצתו.

אריה מכלוף דרעי. איפה היה המכלוף הזה עד היום? פתאום הוא נזכר... חוכמה קטנה כשאתה בן 57. עלית לארץ לפני 47 שנה, למדת יידיש בישיבה ושלחת את ילדיך לישיבות אשכנזיות (רק תחשוב כמה שנים של מאמץ עדתי הושקעו כדי לשמור על השם סטלה - תחילה כשהמורים התעקשו על כוכבה או נוגה ואיימו לזרוק מבית הספר, ואחר כך כשהחבר'ה דאז נשטפו בסרט "אסקימו לימון" וצחקקו על דמותה המיתולוגית של "סטלה המגמרת").

חגי בדש. צל"ש. הוכיח השבוע שאפשר גם וגם. גם מצליח - גם שומר על ערכים. גם ביזנס - גם עקרונות. מנכ"ל פסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל, מנהל 200 מיליארד שקל כספי ציבור, שסיים את 2014 ברווח תפעולי של 360 מיליון שקל, רווחי שיא מאז שאייפקס רכשה את הבית, החליט השבוע שלא להיגרר אחרי עמיתיו, לא להתבטל מול טייקון הגז ולא להשתתף בהנפקת האג"ח של דלק -יצחק תשובה, המגזז-חותך התספורת שרק לפני כשנתיים וחצי קרע ממשקיעי האג"ח שלו 1.4 מיליארד שקל. כי מי שלא מחזיר חוב לא מקבל חוב. שיראו וייראו.

נחשו מי זה? מי זה שמבטיח חשמל חינם לכול, מזון חינם לעניים, מתנגד להפרטה, שבתוכנית הכלכלית שלו יש הקלות מס ליחידים והעלאה מדורגת של שכר המינימום, שאומר שימכור מטוס ממשלתי ומחצית ממכוניות השרד של הפוליטיקאים, ובמקרה צורך יבקש סיוע פיננסי מארה"ב, רוסיה או סין? לא, לא! ממש לא מי שנדמה לכם. לא זה ולא זאת. זה אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון הטרי בדרכו להתקפלות, קצת לפני שהמדינה שלו גולשת לחדלות פירעון.

Read my lipstick. נתניהו: "לא ארכיב ממשלה עם בוז'י וציפי". לבני: "לא אשב עם נתניהו ובנט". בנט: "זה או ציפי או אנחנו". שנהמר? כולם יישבו עם כולם, אם רק יוכלו.

הדירות לאן? "מחירי הדיור ימשיכו לעלות בשנה הקרובה ב-5%-10% בגלל הביקוש הגדול וההיצע שקיים בשוק", אומר פרו'פ ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של הפועלים, האיש שהיה צריך להיות הנגיד אבל חזר בו. "אם תימשך הבנייה בהיקפים שהגענו אליהם, כלומר 44,000 התחלות בניה חדשות לשנה, גם באזורי ביקוש, נראה התייצבות וירידה במחירים", אומרת ד"ר קרית פלוג, הנגידה. נו... אז...

שבוע בחיי משטרת ישראל. מן התקשורת: קצין בדרום נחקר על אונס סוכנת סמויה. העליון דחה ערעור שני שוטרים שהפקירו למוות שב"ח פלסטיני. שוטרות שזומנו להעיד נגד הניצבים המטרידים טוענות שנהגו בהן בתוקפנות קשה. שוטר ריסס אזרח בגז פלפל. שוטר הכה ילד מיצהר ויועמד לדין. ילד נעצר על ידי 4 שוטרים, נדחף מתחת למכונית, פניו הוצמדו למנוע החם ונכוו. אחר כך התברר שהוא חף מפשע. חשד שהניצב המטריד קידם בתפקיד קצינה שעמה היה בקשר. שוטר שצילם הפגנה הקליט את עצמו אומר "אם הייתי ממ"ז הייתי מרעיד פה את כל תל אביב, באמא שלי". קצין משטרה הורחק מביתו ל-5 ימים בחשד שתקף באלימות את רעייתו. שוטר ש"קיים יחסי מין" עם אישה שהסיע למעון לנשים מוכות קיבל 80 שעות עבודות שירות לאחר שחתם על עסקת טיעון שבה נמחקה המילה "אונס". והיום, ארבעה שבועות אחרי, נודע שנעצר השוטר שהודה כי ירה בצעיר הבדואי מרהט.

stella-k@globes.co.il