נשר מבי"ס למשפטים - ומגלגל היום 40 אלף דולר בחודש

נאביד מואזיז לא היה יכול להשלים עם כך שיהיה שכיר כל ימיו ■ אז הוא נשר מהלימודים, הקים אתר אינטרנט נישתי - ומגלגל היום עשרות אלפי דולרים בחודש

נאביד מואזיז / businessinsider
נאביד מואזיז / businessinsider

לאיש שבתמונה קוראים נאביד מואזיז (Navid Moazzez), שבדי שהיה בדרך להפוך לעורך דין ולהתמסר למקצוע, אך משהו "השתבש" ברגע האחרון - ושינה את חייו. כעת הוא מספר את סיפורו לאתר "ביזנס אינסיידר".

"זה הרגיש כמו הדבר הנכון בזמנו", אומר מואזיז על ההחלטה ללמוד משפטים. "לא ידעתי מה אני רוצה לעשות, אז הלכתי ללמוד משפטים. אבל ככל שהזמן עבר, הבנתי שאני לא רוצה להיות כבול לשולחן עבודה כל חיי בלי שום חופש".

הוא נשר מהתואר ב-2013. שנתיים לאחר מכן, מואזיז עומד בראש עסק שמכניס לו כ-40 אלף דולר מדי חודש - והוא יכול לעבוד מכל מקום בעולם.

איך הוא עשה זאת? חודשים ספורים לאחר שנשר מהלימודים, מואזיז הקים אתר אינטרנט אישי. את ההשראה סיפקו לו אנשים עם סיפורי קריירה יוצאי דופן וכמו כן ספרים שמלמדים אנשים על כסף והשפעה כגון "תחשוב ותגדל להיות עשיר".

מואזיז אומר כי "העניין הוא שלא היה לי עסק ממשי או הכנסה יציבה כשנשרתי, אבל עשיתי זאת בכל מקרה. בהתחלה, האתר היה דרך לתעד את המסע היזמי שלי ולהעניק השראה לאחרים. התחלתי מאפס והייתי צריך ללמוד הרבה על מיתוג אישי אונליין".

כאמור, לאתר של מואזיז לא הייתה שום מטרה בהתחלה אלא רק לשתף אנשים בחוויות שלו ("ואני לא ממליץ לאחרים לעשות זאת"), אך בהמשך הוא השיג ראיון עם פאט פלין, "המאסטר של ההכנסה הפסיבית", והראיון הזה עורר את תשומת-ליבם של גולשים רבים והעלה את האתר של מואזיז על הרדאר.

"רקמתי מערכות יחסים עם אנשים משפיעים באמצעות קהילות מקוונות", הוא אומר. בהמשך הוא עמד באתגר שהציבה לו הבלוגרית נטלי סיזון לכתוב 40 אלף מילה ב-30 יום, ומספר שזו הייתה נקודת מפנה באתר שלו.

בשנה שעברה הוא השיק מחדש את האתר שלו, ובאפריל פרסם פודקאסט שנקרא "אדריכלי הלייף סטייל", שהיה מבוסס על ראיונות עם מנטורים ידועים כגון רוברט גרין, קאל ניופורט, טוד הרמן, כריס ברוגן ורבים אחרים.

מואזיז החל לברר מה יגרום לגולשים לשלם עבור הפודקאסטים הללו, ובסופו של המחקר יזם את "פסגת המיתוג האישי" - ועידה וירטואלית שסיכומים ממנה נשלחו בחינם באי-מייל לכ-3,000 נרשמים, ובמייל הוצע להם להאזין לפודקאסט בתשלום. 200 איש נרשמו במהירות לשירות בתשלום.

"מכרתי ראיונות ומצגות מהוועידה, השתתפו בה 88 יזמים בעלי שם", הוא מספר. מואזיז מכר גם בונוסים כגון הצטרפות לקבוצת פייסבוק פרטית, שיחות טלפון לשאלות ותשובות של הגולשים וכרטיסי כניסה לאירועים אמיתיים. המחירים הגיעו עד 197 דולר לחבילה.

"התחלתי לעשות כסף תוך כדי שינה, תוך כדי אימון כושר, כשאני בטיסה", אומר מואזיז.

במהלך הקמת האתר מואזיז עבד במשרה חלקית בבנק כדי לייצר הכנסה כלשהי על מנת להתקיים. בשלהי נובמבר הוא התפטר, בדיוק כשב-28 בנובמבר הוא רשם את ההכנסה היומית הגדולה ביותר שלו אי-פעם: 5,400 דולר ביום אחד.

"אין זמן מושלם להתחיל עם מסע היזמות", הוא מייעץ למתלבטים. "קחו צעד קטן... פשוט תעשו את זה".