מדוע משרד התקשורת מעכב מיזוג בזק ו-yes?

ל"גלובס" נודע כי בקשה למיזוג בין שתי החברות מונחת במשרד התקשורת עוד מחודש יולי 2014 ■ הערכה היא כי המשרד מחכה לשר חדש שיחליט בעניין ■ ארדן לא היה מוכן לאשר את המיזוג ללא הצלחה ברפורמה בשוק הקווי

שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן
שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן

האם המיזוג בין yes ובזק עליו דיווחנו בשבוע שעבר ייאלץ להמתין עד לאחר הבחירות? ל"גלובס" נודע, כי חברת yes כבר הגישה בקשת מיזוג בחודש יולי בשנה שעברה, וזאת בעקבות אישור רשות ההגבלים למיזוג, אך עד היום משרד התקשורת לא נתן לחברות תשובה.

העיכוב באישור משרד התקשורת - אחת מאבני הנגף העומדות בפני הצדדים, וזאת מפני שמשרד התקשורת מתלה את האישור למיזוג בהצלחת הרפורמה בשוק הקווי (השוק הסיטונאי) ומידת שיתוף הפעולה של בזק.

נזכיר, כי משרד התקשורת תמך בעבר מספר פעמים באישור המיזוג ואם זה היה תלוי בו סביר להניח שהחברות היו כבר ממוזגות. אלא שרשות ההגבלים הייתה הגורם שמנע את המיזוג לאורך השנים, אך בשנה שעברה היא אישרה אותו בתנאים מגבילים ומה שנותר הוא לקבל אישור ממשרד התקשורת. מה שמעניין הוא ש-yes הגישה את הבקשה למיזוג עוד לפני שהדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העסקה.

בשבוע שעבר הודיעה בזק על עסקה למיזוג עם חברת yes, במסגרתה היא רוכשת את מניות חברת יורוקום ב-yes תמורת 680 מיליון שקל במזומן (העסקה יכולה להגיע עד מיליארד שקלים בהתאם לביצועי חברת yes). העסקה כפופה לאישור אסיפה כללית מכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, היות ושאול אלוביץ' הוא הבעלים של יורוקום וגם של בזק.

כאמור, מסתבר ש-yes כבר הגישה את הבקשה מזמן אך היא לא קבלה כל התייחסות ממשרד התקשורת עד לרגע זה. שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן אמר במספר הזדמנויות שללא הצלחת הרפורמה בשוק הקווי הוא אינו מתכוון לאשר את המיזוג בין החברות. נראה שלמרות שארדן כבר לא שר התקשורת מזה שלושה חודשים עדיין המשרד מחזיק באותה עמדה ונראה שהמשרד היה מעדיף להמתין עד שייכנס שר חדש שיקבל החלטה בעניין.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "בקשת חברת yes למיזוג נבחנת על כלל היבטיה".