בעל דוכן בשוק שלא רשם הכנסות: "אני לוקח מריחואנה"

עשרות צוותים מיחידות ניהול ספרים ברשות המסים מכל רחבי הארץ ערכו ביום שישי האחרון מבצע ביקורת, בו נבדקו במקביל עסקים בשוק מחנה יהודה, בשוק התקווה בתל-אביב ובשוק ראש-העין

עשרות צוותים מיחידות ניהול ספרים ברשות המסים מכל רחבי הארץ ערכו ביום שישי האחרון מבצע ביקורת, בו נבדקו במקביל עסקים בשוק מחנה יהודה בירושלים, בשוק התקווה בתל-אביב ובשוק בראש-העין. המבצע התמקד בעסקים למכירת פירות וירקות, מאפים, עוגיות וכו'.

במסגרת המבצע, שבדק את רמת הציות לחובת רישום הכנסות כדין, התקיימו 123 ביקורות. מהביקורת עולה כי 25% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בחנות למכירת בגדים בשוק בראש-העין נמצאו 3,000 שקל שנתקבלו בשעות הבוקר ללא רישום. בעל החנות טען כי "אני אחרי ניתוח ביד ומטופל נפשית ולוקח מריחואנה, בדרך-כלל אני מביא ספרים, רק היום אין לי".

בחנות נעליים בשוק בראש-העין גילו המבקרים כי הבעלים אינו מנהל כלל ספרים. לשאלתם מדוע - השיב הבעלים כי "היה לי עסק לפני שנה, וסגרתי אותו".

בעלי חנות לממכר חמוצים בשוק התקווה בתל-אביב לא רשם הכנסות בסכום של 2,550 שקל. לשאלת המבקרים בנוגע לכך ענו בעלי החנות כי "הם נותנים קבלה רק למי שמבקש".

בדוכן למכירת טלפונים ניידים בשוק התקווה בתל-אביב מצאו מבקרי הרשות הכנסות לא רשומות בסך 1,880 שקל. בעל הדוכן אמר למבקרים כי "זה כסף שאני משלם איתו מזונות".

במעדנייה בשוק מחנה יהודה בירושלים נמצאו יתרות לא רשומות בסך של כ-1,000 שקל. בעל החנות אמר למבקרים כי "הכפתור של הזיכרון בקופה לא עבד".

בעל חנות פירות וירקות, גם היא בשוק מחנה יהודה, לא רשם הכנסות בסך של כ-1,770 שקל, וטען כי "יועץ המס נתן לי אישור לעבוד ככה".

בעקבות ממצאים אלה מתכננת רשות המסים לערוך מבצעים נוספים בשווקים אלה ואחרים ואף בימי שישי.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.