כמו רוכלת אלטע-זאכן

על-פי הסרטון של שרה צריכה המדינה לדרוש פיצוי מהזוג נתניהו

בנימין ושרה נתניהו / צילום: לעמ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: לעמ

על-פי הסרטון שפרסמו בני הזוג נתניהו כדי להראות לציבור עד כמה דל מעונם - צריכה המדינה לשקול לדרוש מהם פיצוי על הנזק שגרמו למבנה ותכולתו. הדבר היחיד שהסרטון מראה בבירור זה ששרה היא לא עקרת-בית. בבתים נורמליים היו מתקנים את הליקויים, בעוד ששרה שומרת עליהם לצורך הצגת מסכנותה. אבל שרה לא מתקנת, לא מנקה ולא מבשלת. הבית של שרה אינו נורמלי, וזאת הבעיה שלו, לא השטויות שהיא מציגה לראווה כמו רוכלת של אלטע-זאכן. הרבה תיארו את הסרטון כדוחה; אני מבקש להוסיף את אלמנט ההשפלה ששרה ובעלה גורמים לכולנו.

ביבי זה שרה

אם מישהו חושב שזה ישפיע על חסידיו המושבעים של נתניהו, הוא טועה. אותם באמת לא מעניין מה עושה הזוג נתניהו. הם מונעים על-ידי שנאתם לכל מה ומי שאינו "ביבי". הם רואים רק את ה"סמול", והשנאה אל הסקטור הזה מאפשרת לנתניהו ו"רעייתו" לעשות ככל העולה על רוחם. למרות שכבר ברור שביבי זה שרה, ולהיפך. למרות שהסיפורים הללו אינם רכילות, אלא קווי אופי המלמדים על אישיותם של בני הזוג, ושיקול דעתם. על מי זה ישפיע?

זה בכלל משפיע?

ההיגיון אומר כי מי שאמור הכי להתקומם מסרטון המעון הדל הם הדפוקים והעניים וחסרי הדיור וכל מי שמתקשה לחמם את מעונו הדל באמת, ואינו מצליח לגמור את החודש והשבוע. אותו ציבור שחלקו הגדול, אולי רובו, הוא ממצביעי נתניהו המושבעים. אבל ציבור זה, ברובו, אינו מוכן לבדוק אם ראש הממשלה ראוי לתפקידו. הוא מצביע נגד ראש ממשלה אחר, בלי קשר הכרחי לנתניהו.

סרטוני שרה ומעלליה גורמים דחייה - וגם, צריך להודות, שמחה לאיד - לציבור שממילא אינו מצביע ליכוד. אז יש אומרים אוקיי, אם האנשים שנתניהו עשה אותם עניים במשך שנות שלטונו הארוכות - אם הם רוצים לאפשר לו להמשיך בכך, אז שיהיה. אבל נתניהו הוא לא רק רע לעניים - הוא רע לכולנו. זו הבעיה. זו הצרה.