ייצוגית ב-16 מ' ש' נגד אספרסו קלאב בגין שיטת חיוב מטעה

לטענת התובע, לקוח שהתקשר עם אספרסו קלאב בהסכם לרכישת חבילה הכוללת כמות מוגדרת של קפסולות קפה, עשוי לקבל בפועל כמות קטנה יותר, ובהתאם לכך לשלם יותר מהמחיר המוסכם בגין כל קפסולה שצרך

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה לאחרונה בקשה לתביעה ייצוגית בסך כ-16 מיליון שקל כנגד אספרסו קלאב בע"מ, משווקת קפסולות הקפה השנייה בגודלה בישראל.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אסף שילה וגדי ירום, נטען כי לקוח שהתקשר עם אספרסו קלאב בהסכם לרכישת חבילה הכוללת כמות מוגדרת של קפסולות קפה, עשוי לקבל בפועל כמות קטנה יותר, ובהתאם לכך לשלם יותר מהמחיר המוסכם בגין כל קפסולת קפה שצרך.

על-פי הטענה, בה-בעת שכל המידע המסופק ללקוחות על-ידי אספרסו קלאב מציג תמונה לפיה חיוב בנק הקפסולות של הלקוח על-ידי החברה מבוצע על בסיס כמות הקפסולות שצרך - הרי שבפועל, באופן סמוי, מנהלת אספרסו קלאב במערכות הנתונים שלה שיטת חיוב שונה לחלוטין.

לטענת התובע, בדיעבד מסתבר כי מאחורי הקלעים, ללא ידיעת הלקוח ובלאו הכי ללא קבלת הסכמתו, מנהיגה אספרסו קלאב שיטה לפיה קפסולות המכונות על-ידה "תערובות הדגל", מובחנות מקפסולות המכונות על-ידה "תערובות חוץ". ההבחנה באה לידי ביטוי כאשר הלקוח מזמין שרוול הכולל 10 קפסולות משקה הנמנות עם "תערובות החוץ", אז מחייבת אספרסו קלאב את חשבונו ב-11 קפסולות.

עוד נטען כי אספרסו קלאב מסתירה מלקוחותיה את שיטת החיוב העודף ומעודדת אותם לצרוך קפסולות משקה הנמנות עם "תערובות החוץ" היקרות יותר. גם פנייה מוקדמת שנעשתה להנהלת אספרסו קלאב על-ידי התובע הייצוגי, כמו גם פניות שנעשו על-ידי לקוחות אחרים, לא הביאה לשינוי דרכיה של אספרסו קלאב.

על-פי דיווחים פומביים, בשנת 2011 החזיקה אספרסו קלאב ב-10% משוק קפסולות המשקה ו-25,000 לקוחות פעילים. על-פי ההערכות, כיום, לאחר תום תקופת הגנת הפטנט של נספרסו, השחקנית הגדולה בתחום, אספרסו קלאב מוכרת כ-14 מיליון קפסולות משקה בשנה. (ת.צ. 20081-02-15 שמעון חיים נ’ אספרסו קלאב בע"מ).

מאספרסו קלאב נמסר: "קיבלנו השבוע בקשה לאישור תובענה כייצוגית בנושא תוכנית המנויים האטרקטיבית שלנו. מדובר בטענות מופרכות לחלוטין הנטענות על ידי עורכי דין רודפי פרסום, שאינם מייצגים לקוחות אמיתיים ובבקשה שהוגש אך ורק כדי לסחוט שכר טרחה לעורכי דין. הבקשה לא תתקבל בבית המשפט וחברי מועדון אספרסו קלאב ימשיכו ליהנות מהשירות והמחיר האטרקטיבי בישראל".