דוח המבקר: חשש לפלילים בפרשות הבקבוקים ורהיטי הגן

המבקר: "הגם שמדובר בדמי פיקדון שהיקפם מצומצם, אלה הם כספי ציבור בבחינת 'דין פרוטה כדין מאה'"

בנימין ושרה נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ

דוח המבקר אינו עוסק באופן ישיר בפרשיות רכישת רהיטי הגן ולקיחת כספי פדיון הבקבוקים שהסעירו את המדינה בחודשים האחרונים, אך הוא מתייחס אליהן ומציין כי החומרים שנאספו בגינן הועברו אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

כזכור, לאחרונה נחשף כי לפני כשנתיים החזירו רה"מ ורעייתו 4,000 שקל למדינה, זאת לאחר ששרה נתניהו לקחה לכיסה הפרטי כספים מפדיון בקבוקים ריקים, רכוש המדינה, שהוחזרו בהוראתה למרכולים בירושלים.

"הגם שמדובר בדמי פיקדון שהיקפם מצומצם, אלה הם כספי ציבור בבחינת 'דין פרוטה כדין מאה'", כותב מבקר המדינה ומעביר בכך מסר ברור על האופן שבו הוא רואה את התנהגות הזוג נתניהו. המבקר חוזר ומציין כי הוא העביר את החומרים בנוגע לפרשת הבקבוקים אל היועץ המשפטי לממשלה, "הואיל ועלה מהם חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות, עד כדי חשש למעשה פלילי".

דברים דומים כותב המבקר על פרשת רכישת רהיטי הגן על ידי הזוג נתניהו. "בבדיקה ראשונית של נושא רכישת רהיטי הגן נמצא כי אכן נרכשו רהיטי גן תואמים שהועברו למעון הפרטי של הזוג נתניהו בקיסריה. לאחר פרסום העניין הוחזרו הרהיטים החדשים למעון הרשמי בירושלים. היועמ"ש לממשלה עודכן בזמנו בפרטים. לפי בקשתו הועבר אליו החומר ב-2 בפברואר 2015", נכתב בדוח המבקר.

עוד מציין המבקר, כי "הועברו ליועץ המשפטי לממשלה חומרים הנוגעים לסוגיות נוספות שאף הן אינן נכללות בדוח, אשר מידע לגביהם התקבל במשרד המבקר לאחר גיבוש הטיוטה של דוח זה, וכן חומרים הנוגעים לגורמים שאינם מבוקרים. כל זאת לטיפולו ככל שיימצא לנכון".