4 שותפים ו-11 עורכי דין חדשים במשרד יגאל ארנון

מתרחבים ומתפתחים בלי האב-המייסד: "יגאל הקים תשתית טובה. גם אחרי לכתו, המשרד צומח"

 גיא פורר, עזרא גרוס, לירון הכהן ואסף מסיקה/ צילום:: יוג'ין וייסברג
גיא פורר, עזרא גרוס, לירון הכהן ואסף מסיקה/ צילום:: יוג'ין וייסברג

לפני פחות משנה, באפריל אשתקד, איבד עולם המשפט דמות דומיננטית ומוערכת בתחומה, המשפטן הבולט עו"ד יגאל ארנון, מייסד משרד עורכי הדין יגאל ארנון, המדורג במקום השישי בדירוג "גלובס Dun's 100".

השותף הבכיר במשרד, עו"ד ברק טל, מודה כי לא היה קל לפירמה להתמודד עם אובדן המייסד ארנון. "הפטירה של יגאל הייתה אירוע מאוד משמעותי, עבורי ועבור כולם במשרד. אך יגאל דאג - כבר לפני כעשור - לייסד מנגנון ניהולי שיחליף אותו, ושגם יתאים לניהול של משרד גדול יותר ממה שהיה בעבר. וכך, המשרד ממשיך להתנהל באמצעות אקזקוטיבה של שותפים בכירים המנהלים אותו".

בשנת 2007, בעת הטמעת המנגנון הניהולי בפירמה והעברת הפיקוד לדור הצעיר במשרד, סיפר ארנון על התהליכים שעובר המשרד: "לא תליתי את הנעליים; ואני עדיין נוהג להגיע למשרד. אך זה לא רק שלי. מדובר בשותפות. שותף אינו רק אדם שיש לו חלק בתמורה יותר גדולה, אלא גם אפיון וכישרון לתרום למערכת ולא רק ללקוחות שלה. אנשים צריכים להרגיש שזה הבית שלהם, ושהם מנהלים אותו. בנוסף, המטרה של האקזקוטיבה היא להכין את המשרד לזמן שלא אהיה פה. היו זמנים ש'אני הייתי האקזקוטיבה', אבל מאז שהיא הוקמה, אני נותן לאנשים - למעשה הם לוקחים לעצמם - את הניהול החברתי שלהם, וזו הרגשה נהדרת".

האקזקוטיבה מונה שישה-שבעה שותפים-מנהלים, שנבחרים בבחירות פנימיות במשרד על-ידי כלל השותפים מדי שלוש שנים. כיום 'מכהנים' בה שבעה עורכי-דין, המנהלים למעשה את המשרד: ברק טל, ברי לבנפלד, חגי שמואלי, גיל אורן, דיוויד שפירא, חגית בבלי וקובי בן-שטרית.

"עתודת שותפים לעשור הבא"

עו"ד טל: "המציאות הוכיחה שיגאל חשב על כל פרט. התשתית שהוא הקים, טובה ויעילה, וגם אחרי פטירתו המשרד הלך וצמח הן מבחינת היקפו והן מבחינת עסקיו". טל ציין, כי "גם כאשר מתעוררים ויכוחים ומתקיימים דיונים סוערים בנושאי ניהול ואחרים, השותפים-המנהלים מצליחים להגיע להסכמות רחבות".

- האם חששתם שלקוחות יעזבו אחרי מותו של משפטן כיגאל ארנון?

"אמנם הלקוחות הגיעו בגלל יגאל, בגלל השם והמעמד שלו, עם זאת, המשרד המשיך וצמח בשל המוניטין שמשויך למשרד כולו. יגאל השכיל להצמיח תחתיו שותפים שפיתחו כל אחד מוניטין עצמאי בתחומו. יש לנו לקוחות מאוד ותיקים שעדיין איתנו. רוב השותפים היו כאלה בזמן שיגאל היה איתנו. הוא היה השורש החזק והטוב, ומשורש כזה יכול להתפתח עץ באופן משובח ובריא".

ואכן, הענפים שבהם מטפל משרד ארנון ממשיכים לצמוח ולהתפתח. בעקבות זאת צירף המשרד לאחרונה ארבעה שותפים ו-11 עורכי-דין חדשים, שרובם החלו את דרכם כמתמחים. "זוהי בעצם עתודת השותפים לעשור הבא", מציין טל.

ארבעת השותפים החדשים במשרד עוה"ד יגאל ארנון הם: עו"ד לירון הכהן (34), המתמחה בדיני תאגידים, במשפט מסחרי ובמימון חברות; עו"ד עזרא גרוס (39), המתמחה במשפט מסחרי, מיזוגים ורכישות; עו"ד אסף מסיקה (38), המתמחה בדיני חברות, ניירות-ערך, משפט מסחרי ובגיוסי הון ציבוריים ופרטיים; עו"ד גיא פורר (34), ליטיגטור ומתמחה בדיני מקרקעין, תכנון ובנייה, תביעות ייצוגיות וחדלות-פירעון.

11 עורכי-הדין החדשים במשרד הם: למחלקת הליטיגציה הצטרפו עוה"ד ליעד ורצהיזר, אמיר ויזר, יוסי פאלוך; למחלקות המסחריות הצטרפו עוה"ד שי מרגלית ואיתמר כהן; למחלקה הבינלאומית הצטרפו עוה"ד אירה בורשטיין ואליחי ביטר; למחלקת הגבלים עסקיים הצטרף עו"ד איתמר ליפנר; ולמחלקת דיני עבודה הצטרפה עו"ד לורה וישניפולסקי; למחלקת הנדל"ן הצטרפו עוה"ד אופיר שוורץ וטל זהבי.