בזק מקשה על לקוחות לעבור ספק אינטרנט - ועלולה להיקנס

משרד התקשורת נערך למאבק מול בזק, שדורשת שהלקוחות יאשרו כי ברצונם להתנתק ממנה לפני שהם עוברים למתחרים ■ בזק עלולה להיקנס במיליוני שקלים

ניסיונות העיכוב והערמת הקשיים מצד בזק על יישום הרפורמה בשוק הקווי עשויים לעלות לה ביוקר. ל"גלובס" נודע כי משרד התקשורת החל בהליך של הפרה ועיצומים נגד החברה.

הבוקר (ד') נקראה בזק למשרד התקשורת לדיון דחוף, לאחר שהמשרד הבין שהחברה מערימה קשיים על מעבר לקוחות לספקיות האינטרנט, וכפה עליה שוב להיצמד להוראות המעבר.

בזק טענה בדיון כי הדרישות ממנה נעשות בחוסר סמכות, וכרגע הדיון עבר לשאלה האם בזק תמשיך ותנסה להתגרות במשרד- או שהחברה תיישר קו עם הדרישות ותאפשר מעבר חלק ככל הניתן של לקוחות לספקיות האינטרנט.

לדיון היום במשרד התקשורת הגיעו סמנכ"ל רגולציה וכלכלה, שרון פליישר בן-יהודה, וסמנכ"ל הטכנולוגיות, יובל קינן, וזאת לאחר שמנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, דרש מבזק לשלוח נציגים בכירים לדיון. משום מה עד כה שלחה בזק דרג של מנהלי אגפים, ובמשרד התקשורת לא אהבו זאת.

הדיון שהתקיים הבוקר היה דיון נוקב, ובזק נדרשה לחזור ולעמוד בדרישות שהמשרד דורש ממנה למעבר לקוחות למתחרים.

בזק ממשיכה ודורשת אישור מהלקוח לפני שהוא מנותק ועובר לספקית אינטרנט, דבר שהספקיות מתנגדות לו בתוקף, וכך גם משרד התקשורת, שסבורים כי בכך ממשיכה החברה לנסות ולמנוע תחרות בכל מחיר, ולכן היא מנהלת קרב חפירות שמטרתו להקשות ככל הניתן על תהליך המעבר.

משרד התקשורת הבהיר לבזק כי ההתנהגות שלה אינה מקובלת עליו, וכי יהיו לכך השלכות, כאשר ברור שהכוונה של המשרד היא לקנוס את החברה בשל ההתנהגות שלה.

הפרת רישיון יכולה לעלות לבזק מיליוני שקלים בהתאם לחומרת ההפרה.

מבזק נמסר כי "בזק חיברה את מפעילות התקשורת למערכת השוק הסיטונאי שהקימה, והיא מספקת באופן מעשי שירות זה. אנחנו מעוניינים לאפשר לצרכנים המבקשים להתחבר לשוק הסיטונאי מעבר פשוט, אך עם זאת ללא טעויות ותקלות שעלולות להשפיע על השירות ללקוחות. יש להבין כי בליל השקת המהלך, קבע משרד התקשורת תיקונים מהותיים של הרגע האחרון בדרך פעולת השוק הסיטונאי, ושינה למעשה את תיק השירות שהוא עצמו קבע קודם לכן. את השינויים הללו לא ניתן ליישם בלוח זמנים קצר. על כל הצדדים מוטלת החובה והאחריות לסייע בפתרון הסוגיות המורכבות הנובעות מהפעלת השירות הסיטונאי שזה עתה הוקם".