ישראל כץ על דוח המבקר על הדיור: לפיד, לבני והרצוג אשמים

שר התחבורה: "בגלל העיתוי של פרסום הדוח הדיון יהיה פוליטי ולא ענייני" ■ "לפיד הבטיח לפתור בעיית הדיור, אבל לא הצליח לקיים" ■ "בוז'י וציפי היו בתפקידים בכירים, הם אפילו כיהנו כשרי שיכון בחלק מהזמן"

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

על רקע חשיפת "גלובס" על דוח מבקר המדינה שיפורסם בקרוב על מצב שוק הדיור בתקופת שלטונו של בנימין נתניהו, והסערה שהחשיפה עוררה בכל הקשת הפוליטית, שר התחבורה ישראל כץ מגיב היום (א') לנושא וטוען כי פרסום דוח המבקר הוא מהלך פוליטי גרידא, ומגלגל את האחריות לשר האוצר הקודם יאיר לפיד ואפילו לציפי לבני וליצחק הרצוג מהמחנה הציוני.

"זכותו של מבקר המדינה לפרסם כל דוח שהוא רוצה, בנושא הדיור או בנושא אחר, אבל צריך להבין שבגלל העיתוי הדיון יהיה פוליטי בעיקרו ולא ענייני, וחבל, כיוון שבדוח הזה יש ודאי הרבה דברים שניתן להפיק מהם לקחים", אומר כץ.

כץ מגלגל את האחריות וטוען כי "לפיד בא, קיבל 19 מנדטים והבטיח לפתור את בעיית הדיור, אבל הוא לא הצליח בעצם לקיים את ההבטחה. נושא הדיור הוא לא נושא חדש, זהו נושא שהוכרע בעצם בבחירות. כשלפיד הגיע למשא-ומתן הקואליציוני, הוא ביקש וקיבל בסופו של דבר את תפקיד שר האוצר, הוא מונה ליו"ר קבינט הדיור עם סמכויות-על, סמכויות שאפילו לראש הממשלה אין, אבל בליבת הבעיה הוא לא נגע, ולכן כרגע השאלה החשובה היא מי יצליח לעשות את זה בפעם הבאה", אומר כץ.

לדברי שר התחבורה מהליכוד, "יש כמה צעדים שלפיד עשה בכיוון הנכון, כמו הסכמי-גג עם העיריות, כמו הסכם 'נתיב לדירה' לפתור בעיית תשתיות, אבל בעיית שוק הדיור עדיין לא פתורה. אני לא מוריד אחריות מאיתנו, אבל מיהם ראשי המחנה הציוני שידברו? לא רק שבוז'י וציפי היו שם בתפקידים בכירים, הם אפילו כיהנו כשרי שיכון בחלק מהזמן. הם היו בלב הבעיה ולא פתרו אותה".

"בעיית הדיור חייבת להיפתר למען הצעירים, למען משפרי הדיור, חד-משמעית. צריך להבין - מדברים כאן על שנים ארוכות, זה תהליך, ולמפלגת שלטון גדולה יש את היכולת להוביל מהלכים משמעותיים", דברי כץ.