תשכחו מ"פרויקט ברצלונה": ההתאחדות המליצה גם על ריאל, באיירן ואייאקס

אל הפרויקט המדובר, שאמור לסייע בהקמת קבוצות ילדים חדשות בישראל והוא חלק ממיזם שעלותו מסתכמת בכ-275 מיליון ש', הצטרפו שמונה מועמדות נוספות ■ גם דורטמונד, מנצ'סטר יונייטד, אינטר ומילאן ברשימה

שחקן ברצלונה ניימאר בכותל / צלם: רויטרס
שחקן ברצלונה ניימאר בכותל / צלם: רויטרס

התאחדות לכדורגל, הטוטו ומשרד הספורט מנסים להחיות מחדש את "פרויקט ברצלונה" שנעצר בקיץ שעבר. רק שהפעם כבר לא משתמשים בשם "ברצלונה" שהוצמד אז לשת"פ, אחרי שלאחרונה הוגשה ע"י ההתאחדות לכדורגל רשימה של תשע קבוצות נוספות שנמצאו מתאימות להשתלבות בפרויקט.

תזכורת קצרה: "פרויקט ברצלונה" הוא השת"פ המפורסם שיזמו משרד הספורט והטוטו במסגרתו הייתה אמורה קבוצת הכדורגל של ברצלונה להיכנס לישראל ולסייע להקמתן של קבוצות חדשות של ילדים בגילאי 13-8, כחלק מפרויקט "פרחי ספורט" של משרד הספורט להגדלת כמות הספורטאים הפעילים בישראל. לטובת הקמת קבוצות ספורט חדשות, בכלל הענפים, הוקצה החלק העיקרי של הכסף - 275 מיליון שקל.

ההתקשרות עם ברצלונה כבר הגיעה לפסים מעשיים בצורת פגישות עם ראשי המועדון הקטאלוני וסיכומים כספיים, אולם נעצרה בקיץ שעבר לאחר התערבות בעיקר מצד אנשי האוצר וגורמים בדירקטוריון הטוטו שהתנגדו אז לפרויקט. הם פנו למשרד הספורט וטענו כי הבחירה בברצלונה לפרויקט לא הייתה תקינה, וכי יש לפנות לקבוצות נוספות ברחבי העולם. בין היתר טענו נגד הסיכום הכספי שנעשה עם בארסה (דרשה אז 400 אלף אירו עבור הזכות להשתמש בשם המותג ברצלונה, עוד 100 אלף אירו עבור הוצאות, ועוד 150 אלף אירו עבור שלב א' בתוכנית - ט"ו), ובנוסף יצאו כנגד שימוש בחברה פרטית (קומטק) ששימשה כמתווכת והייתה אמורה לזכות באחוזים מכל הסכם מסחרי.

כתוצאה מכך, דרשה היועצת המשפטית של משרד הספורט, עו"ד הדס פרבר, מוועדת ההיגוי של הפרויקט לקבל הצעות מלפחות ארבע קבוצות פופולריות בקרב בני הנוער שיש להן נכונות לפרויקט מקצועי בישראל

לאחרונה הגישה ההתאחדות לכדורגל רשימה של קבוצות עליהן היא ממליצה לפרויקט, על סמך חוות דעת מקצועית שקיבלה, והן כאלו שמפעילות פרויקטים דומים בעולם. הרשימה כוללת תשע קבוצות: ברצלונה, ריאל מדריד, בורוסיה דורטמונד, באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, אייאקס, אינטר ומילאן. שתי האחרונות הומלצו ברמת עדיפות נמוכה יותר.

כעת יעבור הכדור לפתחו של הטוטו ומשרד הספורט, ומהרשימה יסוננו מספר קבוצות. רק לאחר מכן תיעשה פנייה אל המועדונים בבקשה להיכנס ולקחת חלק בפרויקט.