הקבוצה הכי "ישראלית" באנגליה רושמת הפסדים כספיים

צ'רלטון של גיא לוזון וטל בן חיים סיימה את עונת 2013/14 במינוס של 7.2 מיליון ליש"ט ■ האוהדים מוחים נגד הבעלים הבלגי, רולאן דושאטלה

גיא לוזון, צ'רלטון אתלטיק / צלם: צ'רלטון עמוד הפייסבוק הרשמי
גיא לוזון, צ'רלטון אתלטיק / צלם: צ'רלטון עמוד הפייסבוק הרשמי

הקבוצה הכי "ישראלית" בכדורגל האנגלי, צ'רלטון אתלטיק שאותה מאמן גיא לוזון ומשחק בה הבלם טל בן חיים - ממשיכה לחלום על עלייה לפרמיירליג שתסדר אותה מבחינה כלכלית. בעונה הנוכחית זה כבר לא יקרה. ובינתיים - היא ממשיכה להפגין ביצועים פיננסיים מדאיגים.

הבלוג "פוטבול אקונומי" מפרסם כי המועדון סיים את עונת 2013/14 בהפסד תפעולי (לא כולל פעילות בשוק ההעברות) של 7.2 מיליון ליש"ט, לעומת מינוס בסך 7.4 מיליון ליש"ט ב-2012/13.

ההכנסות צמחו מעט, מ-11.9 מיליון ל-12.7 מיליון ליש"ט, בעיקר בשל קפיצה של 700 אלף ליש"ט במחזור שהתקבל ממכירת כרטיסים (הכנסות אלו מיוחסות לקמפיין המוצלח בגביע האנגלי, במסגרתו הגיעה צ'רלטון עד לרבע הגמר של המפעל).

בתוך כך, בשבוע שעבר התכנסו 400 אוהדים של צ'רלטון למחאה בה הביעו את מורת רוחם מהדרך בה מנהל את המועדון הבעלים, רולאן דושאטלה הבלגי. הם הביעו אי-שביעות רצון מהאסטרטגיה שלו להחליף שחקנים בין המועדונים השונים שבשליטתו (ביניהם סטנדרד ליאז', שם שיחק אשתקד בן חיים, ואימן לוזון), ומהעובדה שהוא אינו מעריך מספיק את הצ'מפיונשיפ (שנחשבת לליגת המשנה החזקה ביותר בכדורגל האירופי).

אחרי שפתח עם תוצאות חלשות את הקדנציה שלו בצ'רלטון, לוזון יכול לחייך מעט יותר בשני המחזורים האחרונים - במהלכם רשם שני ניצחונות רצופים של 0-3, האחרון ביום שישי בחוץ מול וויגאן. צ'רלטון מדורגת במקום ה-14 מתוך 24 בצ'מפיונשיפ.