אריאל: כחלון יוביל כאוס בנדל"ן, המחירים לא יירדו

שידור חי מוועידת הנדל"ן והתשתיות של "גלובס" ■ אריאל: "התוכניות של כחלון - חלומות; אם הוא יפרק את רמ"י, יהיה כאוס, ומחירי הדירות לא יירדו"

אורי אריאל / צילום: תמר מצפי
אורי אריאל / צילום: תמר מצפי

שר הבינוי אורי אריאל ממשיך להבטיח שמחירי הדירות יירדו השנה וממשיך להתגאות בשיא בשיווקי הקרקעות על אך הבעייתיות באותם שיווקים שכן לא ברור כמה מאותם שיווקי קרקעות אכן מתורגמים בסופו של דבר לבניית דירות. במהלך דבריו התפרצו חלק מהנוכחים בקהל וצעקו לעברו שהוא הבטיח את אותן הבטחות גם לפני שנתיים.

"אני עדיין נאמן להצהרתי שבשנת 2015 מחירי הדירות יירדו. אנחנו שילשנו את התכנון, יש חמ"ל דיור ששם מיליארדי שקלים להסיר חסמים בתחום הדיור של חשמל ותשתיות וכו'. שברנו את שיא כל הזמנים בשיווק קרקעות מאז קום המדינה", אמר אריאל בוועידת הנדל"ן והתשתיות של "גלובס" בשיתוף מזרחי-טפחות.

אריאל אמר שמחירי הדירות לא נבלמו בשנת 2014 כפי שהבטיח - והכל בגלל שר האוצר לשעבר יאיר לפיד: "המחירים לא נבלמו ב-2014 כפי שחזיתי כי יאיר לפיד תקע את תוכנית מחיר מטרה ותוכנית מע"מ 0% שלו נגוזה. בפועל שיווקנו אלפי יחידות דיור ואנחנו נשווק השנה עוד 12 אלף דירות במחיר מטרה שיהיו מוזלות ב-20% וזה ישפיע על השוק - תקליט אותי ותראה שהמחירים אכן יירדו".

לדבריו, "הממשלה הזו בראשות נתניהו הקימה קבינט דיור שלא היה בשנים קודמות. אני ויתרתי על מקומי כראש הקבינט לטובת יאיר לפיד ואכן הקבינט עבד מבחינת ההחלטות - לא כולן מספקות וטובות, אבל היו שם החלטות חשובות. הוקם חמ"ל דיור, יש פחות אגו ויותר שיתוף פעולה והתוצאות מדברות בעד עצמן ואנחנו משתפרים והשיווקים הולכים וגדלים".

אריאל כחלון יגרום ל"כאוס" בנדל"ן

אריאל אמר שאם משה כחלון יממש את תוכנית הדיור שהציג ובמרכזה ביטול רשות מקרקעי ישראל, "יהיה כאוס": "התוכניות של כחלון הן בגדר חלומות... הוא רוצה להפקיע את סמכויות מינהל מקרקעי ישראל - זה לא יקרה כי צריך לשם כך לשנות לפחות 15 חוקים. אם מישהו חושב שזה כן ייעשה ומחירי הדירות יירדו ב-2015 - אני לא שותף למחשבה הזו. אם זה יקרה - מחירי הדירות לא יירדו השנה".

באשר לטענות כי אריאל מפנה יותר משאבים לבנייה בשטחים מאשר בתוך הקו הירוק, ענה שר הבינוי: "שיווקנו רק 4% בלבד ביהודה ושומרון שאני מאוד בעדה. האם זה משפיע על כל השוק? לא. כל הדיבורים על העברת כספים להתנחלויות במקום תקציב להעברת בסיסי צה"ל לנגב - זה קשקוש. העברת מחנות צה"ל זו דרמה. זה פרויקט של 30 מיליארד שקל ב-8 שנים וזו דוגמא לשיתוף פעולה בינינו לבין משרד ראש הממשלה. אנחנו מתקדמים לפי סדר היום שקבענו ונביא בקרוב להחלטה כמה דירות יתוכננו וישווקו ב-2015 שם.

"אין לי שום ערבות אמנם לצערי ששר חדש ייתן יד לתוכניות שלנו. אבל כולם יודעים ששם המשחק הוא היצע היצע היצע. בממשלה חדשה אני מקווה שיבוא שר יותר טוב וישווק יותר ממני, אם לא אשאר שם בעצמי".

"תסמסו לי"

מיטל כהן, נוכחת בקהל, צעקה לעבר אריאל: "מה אנשים עם שני ילדים שמרוויחים 7,500 שקל בחודש ולא זכאים לדיור ציבורי? למה לא להקל על הקריטריונים? אני רציתי לדבר איתך הרבה אבל אתה אף פעם לא עונה לנו". אריאל השיב: "אני לא מתנצל על פעילות עמידר בדיור הציבורי, אני גאה בה. אנחנו השנה שמים מיליארד שקל על קניית דירות נוספות לדיור הציבורי וזה חסר תקדים לעומת 15 השנים האחרונות. ומי שזה לא מוצא חן בעיניו - שיהיה בריא.

"פניתי 3 פעמים לשר האוצר לפיד להרחיב את הקריטריונים אבל הוא סירב מטעמים תקציביים. תשובת האוצר היתה 'לא' וזו המציאות שלנו במידית דמוקרטית. אני מקווה ששר אוצר אחר כן ייתן תקציב לזה".

בסיום שר הבינוי נתן את מספר הטלפון הנייד שלו לקהל כדי להמחיש שהוא כן זמין לשאלות: "המספר שלי הוא 050-7241680. רק בקשה אחת - לא לצלצל אלא לסמס כי אני לא מצליח לדבר עם כולם ואני מנסה לעשות טוב לכל עם ישראל".