קוקה-קולה משיקה קמפיין לציון 100 שנה לבקבוק האייקוני

הקמפיין הבינלאומי מושק בתקופה שבה החברה פותחת בתוכנית לקיצוץ עלויות

מוכטר קנט / צילום: רויטרס
מוכטר קנט / צילום: רויטרס

קוקה-קולה תציין 100 שנה להשקת הבקבוק האייקוני של החברה, באמצעות קמפיין פרסום בינלאומי ביותר מ-100 מדינות - כך מסרו בכירים בחברה. הקמפיין צפוי להתחיל בשבוע הבא.

הסוכנויות העובדות על הקמפיין כוללות את Wieden & Kennedy, Portland ואוגילבי פריז. מנכ"ל החברה, מוכתר קנט, כבר שיתף כמה מהסרטונים ביום שישי האחרון, לרבות סרטון בשם "בלונים".

בפוסט שפורסם בבלוג התאגידי של החברה בשנה שעברה, נכתב כי הבקבוק עוצב כך ש"צרכנים יידעו להבחין בו גם בחושך, ומאז הוא לבש חיים משל עצמו".

הקמפיין מושק בתקופה שבה החברה פותחת בתוכנית לקיצוץ עלויות, עם יעד של 3 מיליארד דולר בשנה עד לשנת 2019. התוכניות כוללות השקעה של חלק מהחיסכון בבניית המותג.

בכירים אמרו בשנה שעברה כי בשנת 2015 החברה תוסיף 250 עד 350 מיליון דולר להשקעה שלה במדיה ברחבי העולם. "כשאנחנו מלווים את המותגים שלנו בשיווק באיכות גבוהה, אנחנו רואים תוצאות", אמרה מנהלת הכספים הראשית של החברה, קתי וולר.

אולם בה-בעת, קוקה-קולה שואפת לחסוך 600 מיליון דולר בשיווק לעומת הוצאות של 5-6 מיליארד דולר בשנת 2013. "החיסכון העיקרי בעלויות יגיע משינויים בתקני הרכש שלנו ויתמקד ביצירת קמפיינים גלובליים יעילים, הניתנים להתאמה", אמרה וולר. דומה כי קמפיין הבקבוק מהווה דוגמה לאסטרטגיה זו.

מאמצים אחרים לקדם את יום השנה ה-100 לבקבוק של קוקה-קולה כוללים תערוכה שתיפתח ב-High Museum of Art באטלנטה. שם התערוכה - "הבקבוק של קוקה-קולה: אייקון אמריקאי בן 100". התערוכה תכלול יותר מ-100 פריטים הכוללים את הבקבוק או נוצרו בהשראתו.

במקור עוצב הבקבוק על-ידי Root Glass Company מהעיר טר-הוט שבמדינת אינדיאנה. מדובר ב"אריזה יוצאת דופן למוצר נפוץ שהושק בשנת 1886", נמסר מקוקה-קולה. העיצוב נוצר כתוצאה מתחרות שבה הציבו בפני יצרני בקבוקים אתגר לפתח מיכל שניתן יהיה לזהות בקלות גם אם יישבר או אם יגעו בו בחושך.

החברה דרשה שהבקבוק ייצבע בגוון "ירוק ג'ורג'יה", כמחווה למדינת-האם של המותג. במהלך השנים זכה הבקבוק, בין היתר, לכינוי "בקבוק מיי ווסט", על שום חמוקיה המפורסמים של השחקנית.