ישראל כץ: בקרוב תראו איך עובדים בת"א על הרכבת הקלה

כץ: "הכי פופולרי זה להספיד את הרכבת הקלה בגוש דן. אבל תרשו לי להבטיח לכם שההספדים מוקדמים מדי – הרכבת הזו נמצאת בשלבי ביצוע"

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

שר התחבורה ישראל כץ מבטיח שהעבודות על הרכבת הקלה בגוש דן יחלו עוד השנה והתושבים יוכלו לראות זאת בעצמם.

"הכי פופולרי זה להספיד את הרכבת הקלה בגוש דן. אבל תרשו לי להבטיח לכם שההספדים מוקדמים מדי - הרכבת הזו נמצאת בשלבי ביצוע", אמר היום (ב') כץ בוועידת הנדל"ן והתשתיות של "גלובס" בשיתוף מזרחי טפחות בת"א.

כץ מתח ביקורת על ראש עיריית ת"א רון חולדאי ואמר: "ראש עיריית ת"א לא מבין כלום בתחבורה או ברכבות - שום פרויקט של תחבורה או הסעת המונים לא זז בת"א. הוא כל הזמן אומר שהוא כבר ביצע רכבת קלה כי הוא שם צינור ביוב בדחיקה אבל אני מקווה שהוא לא מתכוון לזה ברצינות. לגבי הרכבת הקלה - אני מבטיח שאתם תראו עד סוף השנה את גשר קרליבך המפורסם יורד. הרי מתי יאמינו לי שעובדים על הרכבת הקלה? רק כשיתחילו הפקקים. הקו האדום יצא לדרך ואני התקוממתי נגד פקיד בכיר שאמר שהוא עוצר את הפרויקט - זה לא בסמכותו וזה לא מקובל עלי וזה גם לא יקרה".

כץ דיבר גם על הרפורמה בנמלי הים ואמר שבחודש הבא יפורסמו שמות הזוכים במכרזים להקמת הנמלים החדשים: "אנחנו עכשיו נמצאים בשלבים הסופיים של המכרז הדרמטי של הפעלת הנמלים וכרגע עד אמצע החודש הבא יהיו זוכים ואני כל הזמן מוודא ועוקב שזה אכן קורה. כמה אנשים כבר זכו להקים נמל בארץ ישראל? אני משוכנע שזה ישדרג את מדינת ישראל והסחורות יהיו זולות יותר וההשפעה על יוקר המחיה תהיה משמעותית. אני לא אתן למונופולים להכתיב לנו מה לעשות או לא לעשות וזה נכון גם לגבי הרכבות וגם לגבי התעופה. תחרות היא מילת המפתח - במקום שמצליחים להביא לתחרות לא מצריך פיקוח. התחרות מורידה את המחירים".

כץ סיפר בדרכו הציורית על המחלוקות בינו לבין שר האוצר לשעבר יאיר לפיד: "אני ולפיד הלכנו בהתחלה מכות כמו בשכונה כי הוא רצה לקצץ בתקציבים והפקידים רצו לבטל את רכבות הצפון אבל בסופו של דבר עבדנו בשיתוף פעולה והיו גם צעדים שהוא עשה שהיו נכונים כמו הסכמי הגג או תוכנית נתיב לדירה. אבל בדבר העיקרי לא היו התוצאות הנכונות - לדעתי ההתעקשות על מע"מ 0% הייתה לא נכונה. אם אתה רוצה לבנות תבנה אל תדבר. כשאתה מכין את היסודות אפשר לעשות את הדברים האלה".