יונל כהן הפך לאחד השחקנים הבולטים בשוק ההון

אחרי שותפות טרייה עם אלדד תמיר, משרת אמון אצל שרגא בירן והשקעות בנדל"ן, יונל כהן הופך לאחד השחקנים הבולטים בשוק ההון ■ פרופיל G

יונל כהן / צילום: איל יצהר
יונל כהן / צילום: איל יצהר

לא היה אדם בשוק ההון הישראלי שלא הסתקרן לשמע המהלך האחרון של יונל כהן: רכישת 27.5% מבית ההשקעות תמיר פישמן ולקיחת עמדת יושב-הראש. כהן, שאחד ממכריו מגדיר אותו כ"אדם שכל הזמן שופע רעיונות", נחשב לאחד המומחים הגדולים ביותר בישראל בתחום החיסכון ארוך הטווח; אבל בד-בבד הוא גם נחשב ל"שמרן, בתפיסה העסקית וגם בחיים הפרטיים, וגם חשדן מאוד", כפי שמתאר מכר אחר. "אדם שמחזיק את הקלפים קרוב לחזה".

האם ינסה לקחת את בית ההשקעות הבינוני בגודלו קדימה ויזניק אותו לתוך התחומים החביבים עליו - ביטוח, פנסיה וכדומה? האם יצליח בתוך מציאות תחרותית, שבה בתי ההשקעות מתכנסים ומתמזגים לגופי ענק? ואולי הוא רק מחפש עוד אפיק השקעה לכספו ומשהו לעשות עם הזמן הרב שהתפנה מאז חדל לשמש בתפקיד שנחשב תפקיד חייו, מנכ"ל חברת הביטוח מגדל?

"הוא לא כל-כך מוצא את עצמו מאז שעזב את מגדל", אומר בכיר בשוק ההון על כהן, שלפחות מבחינת התפקידים שנטל על עצמו מאז, נראה כי ידיו מלאות. הוא מטפל בחובות ובמינופים של קבוצת אלון דרך היותו יו"ר החברה המשפחתית של משפחת בירן, ולצד הפוזיציה החדשה בתמיר פישמן, הוא ממשיך להיות שותף בבית הזהב.

"העובדה שהוא מתעסק בכמה תחומים ולא שקוע באותו נושא כל הזמן מרגיעה אותו", מעיד מקורב לכהן. "הוא פשוט מותש מהתקופה שבה ניהל את מגדל. זו הייתה תקופה מאוד סוערת פיננסית, עם המשברים העולמיים והחלפת הבעלים. הוא לא ישן בלילה, כך שמותר לו לנוח. אנחנו לא עבדים רק בגלל שיש לנו שכל".