ההתעללות בביה"ח אלישע: 6-13 חודשי מאסר לעובדים שתקפו

ביהמ"ש גזר עונשי מאסר בפועל על שלושה מתוך ארבעת עובדי ביה"ח אלישע שתועדו מכים צעירה חסרת ישע ■ בני משפחת הקורבן זעמו על גזר הדין המקל: "זהו לעג לרש"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ה') עונשי מאסר בפועל על שלושה מתוך ארבעה עובדי עזר בבית-החולים הפרטי אלישע בחיפה, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בתקיפת חסרת ישע בנסיבות מחמירות.

אמה של הצעירה שנפלה קורבן להתעללות, שאף תועדה, זעמה על גזר הדין המקל. "זהו לעג לרש", קראה היום בבית המשפט.

הפרשה נחשפה לאחר שבני משפחתה של הצעירה בת ה-23, שהייתה מאושפזת במחלקה בבית-החולים במצב של "צמח" וללא הכרה, החליטו להציב מצלמות בחדרה. כשצפו בהתרחשויות, נחרדו לגלות באלימות שמפעילים נגדה העובדים באלישע. כך לדוגמה, ארבעה מהם נצפו כשהם מושכים בחוזקה בשיערה ומכים אותה במספר הזדמנויות.

בחקירתם הודו במיוחס להם והורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של תקיפת חסרת ישע בנסיבות מחמירות. היום גזר בית המשפט על שלושה מהם עונשים של 13, 9 ו-6 חודשי מאסר. על העובד הרביעי הוחלט כי יישלח לממונה על עבודות שירות על מנת לקבל חוות-דעת באשר למסוגלותו לרצות חצי שנת מאסר עבודות שירות. כמו כן, שלושת הנאשמים יפצו את הקורבן בסכום של 56 אלף שקל.

"אין צורך להכביר מילים על חומרת מעשי הנאשמים. הצעירה הייתה נתונה לחסדיהם של מי שטיפלו בה באופן קבוע, היא חשה בכאב מעשיהם המעוררים חלחלה", כתבה השופטת דיאנה סלע בגזר הדין. "מי שפגעו בגופה ובנפשה המוכים ממילא מופלגת חומרת מעשיהם. כלואה בגופה האילם בלא יכולת להצביע על מי שהיה אלים בברוטליות שחבט בראשה, משך בשערה. העוול הנורא הוא דווקא משום שהם נתפסים כמטפלים רחמנים".

בני משפחתה של הצעירה התאכזבו עמוקות מגזר הדין המקל של בית המשפט. "אני בהלם, בשוק", אמרה אמה. "לא ציפיתי לכזה גזר דין רחמני. לא גילו רחמנות כלפי בתי, אבל כלפיהם?! מה המסר שמעבירה היום כבוד השופטת? זהו יום שחור. הם קיבלו מתנה. לא אשתוק עד שהנאשמים ייענשו במלוא חומרת הדין".

עורכת הדין תמי אולמן, המייצגת את הנאשם שעליו נגזרו 6 חודשי מאסר, אמרה כי "הלקוח שלי הביע חרטה בפני המשפחה. נלמד את גזר הדין, שסקר לדעתי נכונה את האירועים. בית המשפט עשה מדרג לכל נאשם על-פי חלקו והנסיבות האישיות שלהם, ובסופו של יום כל אחד מהנאשמים יחליט אם לערער או לא".