פיפ"א עשויה לחלק 208 מיליון דולר למועדונים שישלחו שחקנים למונדיאל 2022

"הטיימס": מגעים מתקיימים בין הארגון העולמי לבין איגוד המועדונים האירופי, שדורש לפצות את הקבוצות בגין העברתו הצפויה של גביע העולם בקטאר לחודשי החורף ■ הקופה של המועדונים במונדיאל האחרון: 70 מיליון ד'

ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צילום: רויטרס
ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צילום: רויטרס

פיפ"א שוקלת להגדיל את קופת חלוקת הכספים למועדונים שישלחו שחקנים למונדיאל 2022 בקטאר אל סך של כ-135 מיליון ליש"ט (208 מיליון דולר), בין היתר במטרה להרגיע את ההתנגדויות שעלו מצד הקבוצות האירופיות להעברת הטורניר אל חודשי החורף. כך מפרסם בלעדית "הטיימס" האנגלי.

עבור הגביע העולמי שנערך הקיץ בברזיל, חילק הארגון סך של 70 מיליון דולר ל-396 מועדונים (מתוכם 240 מועדונים מאירופה) ששחקניהם הופיעו ב-32 הנבחרות השונות. במידה ואכן יוגדל הסכום עד ל-2022 ל-208 מיליון דולר (נציין כי קודם לכן יתקיים בקיץ 2018 המונדיאל ברוסיה) - הרי שיהיה מדובר על קפיצה של קרוב ל-200% בתוך שלושה מונדיאלים.

כזכור, לאחר שנודע השבוע כי המונדיאל בקטאר יועבר בוודאות כמעט מוחלטת לחודשים נובמבר-דצמבר 2022 בשל מזג האוויר הלוהט ששורר במדינה המדברית במהלך הקיץ, הבהיר ראש איגוד המועדונים האירופי (ECA), קארל היינץ-רומיניגה, כי הדבר ישבש באופן חסר תקדים את הלו"ז של הליגות האירופיות - ושהמועדונים מצפים מפיפ"א לקבל פיצוי משמעותי בשל העניין. למחרת, הבהיר ז'רום ואלקה, מזכ"ל פיפ"א, כי הקבוצות לא יקבלו פיצוי - ושיש לליגות השונות למעלה משבע שנים לסדר את לוחות הזמנים החדשים שלהן.

עם זאת, לפי "הטיימס" כבר מתקיימים מגעים בין פיפ"א ל-ECA על פיצויים שלמעשה יגיעו בדמות הגדלת קופת הכספים ה"רגילה" של המועדונים.

במונדיאל 2014 זכתה באיירן מינכן הגרמנית לנתח הגדול ביותר מהקופה שעמדה על 70 מיליון דולר - גרפה 1.73 מיליון דולר.