הפתעת השנה? הוט מובייל מובילה בניודים בפברואר

הוט מובייל גייסה 22 אלף מנויים נטו ■ גולן טלקום מסיימת במקום השני וחצתה את קו ה-700 אלף לקוחות ■ אצל חברות הסלולר הוותיקות המצב על הפנים

שנת 2015 בשוק הסלולר נפתחת בהסתערות רבתי של חברת הוט מובייל על השוק, וזהו החודש השני ברציפות שהחברה רושמת את מספר הניודים נטו הגדול ביותר.

למרות שמבצע הזוגות בחודש ינואר של הוט מובייל הסתיים (שני קווים ב-40 שקל לחודש + ספק אינטרנט ביתי לשנה), החברה עדיין נהנית בחודש פברואר מגלי ההדף של המבצע ורושמת גיוס נטו של 22 אלף מנויים - מספר מרשים ביותר בהתחשב בכך שמתחרתה המושבעת גולן טלקום מסיימת במקום השני (חודש שני ברציפות) עם 10,000 מנויים נטו.

במילים אחרות, הוט מובייל גייסה למעלה מפי שניים מנויים מאשר גולן טלקום, שגם היא ממשיכה עם חבילות מבצעים ורושמת הישג נאה של חציית קו ה-700 אלף מנויים. בהוט מובייל מסבירים את הגידולים בניודים בהרחבת הפעילות בשוק העסקי ובמומנט הנובע מהגעתה של החברה למיליון לקוחות.

בקרב החברות הסלולריות הוותיקות תמונת המצב ממשיכה להיות עגומה ביותר, והן ממשיכות לאבד מנויים בקצב גבוה. אפילו פלאפון, שניסתה בכל הכוח במהלך השנה שעברה לשמור על נתח השוק שלה ואף צירפה את וואלה סלולר כזרוע שיווקית - אפילו היא מאבדת מנויים, ונראה כי הציבור ממשיך ומצביע ברגליים לכיוון החברות החדשות.

רק על מנת לסבר את האוזן, אם חברה מאבדת 10,000 מנויים בחודש, בהכנסה ממוצעת של 60 שקל לחודש - המשמעות היא אובדן הכנסות של 600 אלף שקל. בפועל, החברות מאבדות מנויים עם הכנסה ממוצעת הרבה יותר גבוהה ומגייסות מנויים שההכנסה הממוצעת שלהם היא הרבה יותר נמוכה. התוצאה היא שחיקה אדירה בהכנסות החברות, וכפי שכבר כתבנו כאן בעבר, המשך השחיקה בהכנסות עלול להציב לחברות הוותיקות אתגרים מאוד גדולים בסוף השנה ובשנה הבאה.

פרטנר שמה סוף לשחיקה במחיר

בנוסף ניתן לראות עוד כמה מגמות מטבלת הניודים של חודש פברואר: פרטנר ככל הנראה החליטה להפסיק ולשחוק את המחיר שלה. החברה עצרה הורדות מחירים פרועות, והיא משלמת על כך מחיר גבוה בנטישות, שכן החברה סיימה את פברואר עם נטישות של 15 אלף מנויים - מה שהופך אותה החודש לחברה הננטשת ביותר.

סלקום משיכה לאבד מנויים, וניתן כבר לומר שהכניסה שלה לטלוויזיה לא עצרה את הנטישות בסלולר. ככל הנראה הקרב הבא על עסקי הסלולר של החברה יהיה באמצעות הכניסה לשיווק חבילות של טריפל בשוק הקווי, ואולי נראה גם שילוב של סלולר, אבל החיבור בין הטלוויזיה לסלולר פשוט לא עובד.

לגבי המפעילים הווירטואליים, הרי שהתמונה די דומה ומצביעה על המשך הדשדוש של מרביתם, פלוס עליות וירידות של החברה התורנית שמשווקת מבצע כזה או אחר: יופון לא מצליחה גם החודש להתרומם, ולמרות שהיא מוכרת במחירים מאד נמוכים, היא לא מצליחה לגייס מספיק לקוחות חדשים.

התמונה הכללית העולה מהנתונים מראה כי המפעיל השישי שעומד להיכנס לשוק - חזי בצלאל באמצעות חברת אקספון - צריך לעשות חושבים היטב האם כדאי לו לעשות זאת בתנאים היום.

 מפת ניוד פברואר 2015
  מפת ניוד פברואר 2015