הישראלית שלא עוצרת גם אחרי אקזיט של רבע מיליארד דולר

אילית גלר, 40, הכינה תוכנית עסקית כבר בגיל 14 כדי לנסוע לתחרות רכיבה בגרמניה עם הסוס שלה - ומאז לא עצרה ■ בגיל 33 כבר הייתה אחרי אקזיט ראשון, וכעת היא מנהלת את טריידאייר ■ ראיון מיוחד ל"ליידי גלובס"

אילית גלר / צילום: איליה מלניקוב
אילית גלר / צילום: איליה מלניקוב

דומה שהכלים נעים במהירות הבזק במשחק הפיננסי של אילית גלר, שכבר בגיל 33 עשתה אקזיט ומכרה את חברת התוכנה טריאנה (Traiana) ב-250 מיליון דולר. מיד לאחר שעזבה אותה, הקימה את חברת טריידאייר (TradAir) לייעול המסחר בבורסה, והצליחה לגייס עבורה בתוך 4 שנים 20 מיליון דולר, ולהתמקם בשורה אחת עם השחקנים הגדולים בשוק הפיננסי.

אבל הפעם הראשונה שבה גלר, 40, התנהלה מול משקיעים, הייתה בגיל 14. "מגיל צעיר רכבתי על סוסים והשתתפתי בתחרויות קפיצה עם הסוס שלי גלורי. כשרציתי לנסוע לתחרות קפיצות בגרמניה, אבא שלי הודיע לי שאני זו שאצטרך לגייס את הכסף לכך. אני חושבת ששם התחיל להתחדד חוש המכירה שלי.

"את הכסף בסופו של דבר קיבלתי מההורים. זה לא היה ממש גיוס, אלא בנייה של תקציב ותוכנית שיצדיקו את הנסיעה - לשכנע שילדה וסוס צריכים לנסוע לתחרות. הגעתי לגרמניה והשתתפתי בתחרות. ממש לפני היציאה למקצה עפה לגלורי הפרסה והייתי צריכה להחליט במהירות אם לצאת בכל זאת ולהסתכן בשבירת הרגל שלו, או לעצור. החלטתי להמשיך, וזכיתי במקום הראשון".