מנכ"ל גולן טלקום: חולמים שנהיה מתחת לאדמה. זה לא יקרה

מיכאל גולן, ה"רובין הוד" של שוק הסלולר, בראיון ל"ליידי גלובס": "המתחרים רק מעתיקים ומטנפים" ■ "yes והוט יודעות שהן שחקניות עם מחירים מאוד גבוהים, בלי יכולת בחירה; יש בארץ את המחירים הכי גבוהים ב-OECD"

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום, מתכונן לעשות לטלוויזיה בישראל את מה שהוא עשה בשוק הסלולר - והמתחרים דרוכים. בראיון ל"ליידי גלובס" הוא לא חוסך שבטו מאותם מתחרים שהספידו אותו כל-כך הרבה פעמים.

- המתחרים בשוק הטלוויזיה נערכים לכניסתך. הוא חסר רחמים, הם אומרים, אכזרי.

"זו פעם ראשונה שאני שומע את זה. לא דרסנו אף אחד. תראי את הדוחות הכספיים של חברות הסלולר, הם סופר רווחיים... המתחרים שלנו הם הכי עשירים. יש לכל אחד מהם תזרים מזומנים של מעל מיליארד שקל בשנה. אלה אנשים עתירי ניסיון, ובמה הם מתעסקים כל היום? בללכלך אותנו. איזה רעיון חדש הם הביאו לשוק? כלום! הם רק מעתיקים אותנו ומטנפים".

גולן ממשיך להשתלח במתחרים ואומר: "הם היו רוצים שגולן טלקום תהיה הערת שוליים בהיסטוריה של השוק הישראלי. אני מרגיש שאנחנו כמו מדינת ישראל. אנחנו קיימים, אבל הרבה מסביב לא מסכימים עם הקיום שלנו. כל הטייקונים חולמים שנהיה מתחת לאדמה, כמו אויבי מדינת ישראל. לא, חבר'ה, לא. זה לא יקרה".

- הוט ויס צריכות להתחיל להתכונן למהפכה מספר 2?

"בתחום הטלפוניה הקווית והטלוויזיה, יש בארץ את המחירים הכי גבוהים ב-OECD. השר גלעד ארדן החליט לפתוח את השוק הקווי, ויש פה הזדמנות מבחינתנו להציע חבילה של אינטרנט, טלפון וטלוויזיה. היום הטריפל עולה לצרכן הישראלי 400 שקל בחודש. באירופה זה עולה לו 30 יורו בערך. זה נותן לך את הכיוון לאן פנינו. זה יכול להביא לחיסכון של 4 מיליארד שקל בשנה לצרכנים. אני לא יכול להבטיח שזה מה שיקרה, אבל זה מהלך תקדימי בישראל. אף אחד לא חשב שזה יקרה. yes ו-HOT יודעים שהם שני שחקנים עם מחירים מאוד גבוהים, בלי יכולת בחירה. נלך לשוק עם 4-5 אפשרויות. זה ייצור סגמנטציה ויהיה טוב".

- אתה עומד להיכנס לתחום הטלוויזיה עם 'גולן בוקס'. תקים ערוץ חדשות?

"לא אקים אף ערוץ. יש ספקי תוכן שעושים ערוצים ואנחנו נפעל כאגרגטור. אם שאלתך היא אם נשפיע על התכנים, התשובה היא: לא. אני לא עורך תוכן".