אפשרות: עימות טלוויזיוני בין ארבעת המועמדים לנשיאות פיפ"א

באנגליה מעוניינים לקיים עימות בין בלאטר, לואיס פיגו, מיכאל ואן-פראח והנסיך אל-חוסיין; BBC ו-Sky כבר הודיעו על שיתוף פעולה הפקתי

ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צילום: רויטרס

גרג דייק, כיום יו"ר ההתאחדות האנגלית ולשעבר בכיר בתעשיית הטלוויזיה של הממלכה - תמיד ידע מאיזה חומרים מורכב רייטינג. אין פלא, איפוא, שלאחרונה העלה יוזמה חדשה למשדר שעשוי להיות מעניין במיוחד: עימות טלוויזיוני בין ארבעת המועמדים לנשיאות פיפ"א - הנשיא המכהן, ספ בלאטר השווייצרי; מיכאל ואן-פראח, יו"ר ההתאחדות ההולנדית; כדורגלן העבר הגדול מפורטוגל, לואיס פיגו; והנסיך הירדני עלי בין אל-חוסיין, אחד מסגני הנשיא בפיפ"א. 

דייק מציע לערוך את העימות באצטדיון וומבלי בלונדון, וכבר פנה רשמית לכל ארבעת המועמדים בבקשה כי ישתתפו באירוע. "הייתי שמח לראות אותם נכנסים לחדר אחד", מצוטט דייק ב"גרדיאן". רשת השידור הממלכתית BBC וחברת הלוויין Sky הודיעו כי ישתפו פעולה ויפיקו יחדיו את השידור. הן כבר שיגרו לבלאטר, היחיד שלא הגיש תוכנית עבודה מסודרת לקראת הבחירות ולמעשה לא מנהל קמפיין כלשהו - מכתב בו הפצירו בו להשתתף בעימות, והבהירו לו כי "המועמדים האחרים הפגינו עניין רב בקיומו של העימות".

הכוונה היא לקיים את העימות לקראת סוף חודש אפריל, או לכל המאוחר בתחילת מאי. הבחירות לנשיאות פיפ"א יתקיימו ב-29 במאי בציריך, שווייץ, על רקע השנים האחרונות והסוערות במיוחד בארגון הכדורגל העולמי, במהלכן עלו אינספור האשמות לשחיתות שחלחלה אל תוך מסדרונותיו.

בהצבעה, שלפי כל הציפיות תעניק לבלאטר בן ה-78 קדנציה חמישית רצופה בתפקיד - ישתתפו 209 התאחדויות הכדורגל ברחבי העולם המאוגדות תחת פיפ"א (ביניהן כמובן גם ההתאחדות הישראלית).