"כלכלה על הבר" - היתרון של השוני בין המינים

את יום האישה הבינלאומי בחר "גלובס" לציין באירוע מיוחד של "כלכלה על הבר", ולהציג בו את היתרונות המגדריים, את ההבדלים ביניהם ואת הערך המוסף שהם מעניקים

מישל שטיין טיר, ד"ר קרן אור-חן,פרופסור טליה מירון-שץ/ צילום: איתי שרמר, ג'ין סירקין, פול בוש
מישל שטיין טיר, ד"ר קרן אור-חן,פרופסור טליה מירון-שץ/ צילום: איתי שרמר, ג'ין סירקין, פול בוש

לכבוד יום האישה הבינלאומי, ערך "גלובס" מפגש מיוחד במסגרת אירועי "כלכלה על הבר", תחת הכותרת: "היתרון היחסי - הערך המוסף ויתרון השוני".

באירוע השתתפו:

פרופסור טליה מירון-שץ מהקריה האקדמית אונו, ומנכל"ית חברת CureMyWay, אשר תנסה להשיב על השאלה: "האם יש קבלת החלטות 'נשית'".

לדברי מירון-שץ, הבדלים בין המינים עברו בעשורים האחרונים טרנספורמציה מהזירה הסוציו-פוליטית שבה שמשו לעיתים זרז לשינוי ולעיתים כלי להתנגחות פוליטית, אל מקום בשל יותר של ניצנים ראשונים למתן פתרונות מבוססי מגדר. כך למשל ברפואה תחום ההעסקה. העיסוק בהבדלים בקבלת החלטות בין נשים לגברים הבשיל, ומי שישכיל למנף את המחקר הענף סביב נושא זה יוכל לזכות ביתרונות יחסיים מגוונים.

פרופ' טליה מירון-שץ היא חוקרת שינוי התנהגות אשר עבדה עם חתן פרס נובל דניאל כהנמן, ומיישמת את תובנותיה בשינוי התנהגות, בעיקר בתחום הרפואה. עד לאחרונה שימשה כמרצה להתנהגות צרכנים בבית-הספר למינהל עסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה, וכיום היא ראשת המכון לחקר קבלת החלטות בקריה האקדמית אונו, ומנכ"לית חברת הייעוץ CureMyWay.

עוד נארח באירוע, את מישל שטיין טיר, מומחית לתקשורת מול קהל ומצלמה, אשר תדבר על ההבדלים בין המינים בהופעה מול קהל ובתקשורת. שטיין טיר תבחן מדוע נשים בורחות מתקשורת, והאמנם נשים בעמדות בכירות בוחרות שלא להיחשף. בנוסף, היא תסביר על היתרונות יש לנשים בחשיפה תקשורתית ובהופעות פומביות, ותעניק טיפים לנשים לעמידה מול קהל ומול המצלמה.

משתתפת נוספת היא ד"ר קרן אור-חן מאוניברסיטת חיפה, פסיכולוגית מומחית בקבלת החלטות ושינה, אשר תדבר על חלומות בין המינים. לפי אור-חן, הקשר בין הגוף והנפש מלווה אותנו לאורך כל חיינו. ההרצאה תבדוק את מהות הקשר הזה, דרך תהליכי השינה והחלום, תעניק מיפוי פסיכולוגי של טיפוסי שינה שונים, ותציע טיפים לשיפור איכות השינה שלנו. כאמור, ד"ר קרן אור-חן היא מרצה בכירה באוניברסיטת חיפה בבית הספר לעבודה סוציאלית, החוג לפסיכולוגיה, החוג לתקשורת, והחוג למשאבי טבע וסביבה.

את האירוע הנחתה ליאת רון, כתבת "גלובס".